Alla inlägg under mars 2010

Av Britt - 31 mars 2010 17:26

Hallå igen!

Nu är jag tillbaks efter att ha varit iväg till stora stan( Nyköping). Var till mattaffären och köpte en stuvbit plastmatta till för att kunna utöka Wilmas valpars utrymme. Fick 6 kvadratmeter matta för bara 200:-!!

Det är tredje gången jag är där så jag är igenkänd.

Sedan åkte jag till Rusta och köpte gummerade mattor att lägga på plastgolvet så att valparna får fäste när de ska pröva på att komma utanför valplådan.

Tjejen i kassan såg lite undrande ut när jag köpte 6 st  likadana mattor i storleken 100x150 för 99:-/st.

Köpte också 6 små dörrmattor för 10:- st tänkte att de var lagom stora för valparna att kissa på i lådan....  


PÅ eftermiddagen kom Anne över för att hjälpa mig att väga och fotografera alla Wilmas valpar, men det gick inte så bra upptäckte jag när jag laddat in bilderna i datorn. En del bilder kan jag inte se vilken valp som är vilken på så jag får komplettera dem senare.

Efter vi gjort det började vi med det stora jobbet att klippa klorna på 15 valpar!

15 valpar med 18 klor på varje valp= 270 klor att klippa!

Efter att ha klippt 5 valpar som åmade sig som små ålar var vi så slut att vi fick avbryta för kaffepaus.....härligt.

Per, Annes man kom över också så han hjälpte till att hålla de små "monstren" så att alla klor tillslut blev klippta.

Inte lätt att se på småpuppisar var man kan klippa, en hel del klor har redan mörknat så det blev till att klippa i blindo.

Ingen valp skrek eller blödde ifrån någon pulpa så det gick nog bra.


Mimmis valpar var jättecoola och låg bara och tittade på mig med sina söta blå ögon när jag klippte klorna.


Om en stund kommer Birgitta och hämtar upp mig till uppfödarmötet.


Här kommer det lite foton på de av Wilmas valpar jag kunde identifiera resten kommer i morgon:


  Wibrimic´s Big Boss Man njuter på syskonen   Wibrimic´s Beach Boy Blues   Wibrimic´s Blueberry Hill   Wibrimic´s Bossanova Baby   Wibrimic´s Blue Moon Of Kentucky  

Wibrimic´s Burning Love

Av Britt - 31 mars 2010 06:57

Godmorgon alla där ute!

Mulet och kallt idag -1.0 grader känns som -10!

Förhoppningsvis blir det soligt senare under dagen.

Det är inte klokt vad man snabbt vänjer sig vid värmen,höll på att frysa ihjäl i går morse när jag gick promenaden med Moa, Birgitta och taxkompisarna.


Hann inte blogga något igår, dagen var vikt till tvättstugan bl.a

Valparna har kommit igång nu att göra både 1an och 2an ordentligt i valplådan.

Det gick fort!!

Eftersom jag är lite fånig och vill att de ska ha varmt och mjukt i lådan är Wilmas valplåda fortfarande så gott som täckt med wetbäddar som behöver bytas ofta.

Vilket gör att vi fortsätter att göda elbolagen med massor av pengar, eftersom tvättmaskinen går varm om dagarna.

Denna vintern har inte varit rolig när elräkningarna kommit.

En sisådär 6-8000:-/ månad har vintern kostat i el trots att vi dragit ner på värmen på två våningar i huset.

Varför är man inte aktieägare i ett elbolag???


Idag kommer grannen Anne över och hjälper mig fotografera Wilmas valpar på två veckorsdagen.

Bilder kommer lite senare.


Har fått lite vårkänslor iallafall i trädgården.

Vinterns tallris har bytts ut mot påskris i vissa krukor ute.

Krokusarna är på G i de trädgårdsland som är snöfria.Jippi

Längtar till sommaren med alla blommor och Micke sittandes på gräsklipparen   , själv ska jag ligga i solstolen och njuta av utsikten   .


Nu kommer Birgitta och taxarna å det är dags att sluta, återkommer med bilder när vi fotat och vägt Wilmas valpar....


Bye!

Av Britt - 29 mars 2010 14:04

God eftermiddag!

Nu har en hel vecka gått sedan jag startade bloggen, riktigt kul det här  ..

Ute är det grått och trist men termometern visar på + 6.3 grader så snön fortsätter till min förtjusning att smälta.


Jag har varit till Coop på förmidagen med grannen,

skulle titta efter ett par skor att ha i utställningsringen och inte köpa något annat...hahaha.

Skor hittade jag för bara 249:-

övriga varor, alltså de jag inte skulle ha kostade BARA 1040:-!


Blev en hel del övrigt alltså, allt ifrån Coca Cola till lillkillen, till påskliljor att sätta i balkonglådan ute på trappen!

Var också lat och köpte en färdig tårta till uppfödarträffen på onsdagkväll.

Tänkte bjuda uppfödarkollegorna på tårta för att fira våra 15 småttingar.

Stod och valde mellan Toscanatårta och Fransk chokladtårta och kunde inte välja så jag tog båda....den som inte åker med till stan på onsdag får vi väl ta och offra oss på i påsk!

Det blir säkert en och annan fika i helgen, så det är bra att det finns lite extra smask hemma till kaffet.


Var också till OnOff och skaffade Comviq kort till lillkillen, vi har fallit till föga och ger honom en mobil i påskpresent.    

Vi får se hur länge den finns kvar innan den BARA FÖRSVINNER som allt annat!?


Nyss ringde Birgitta och bjöd över mig på eftermiddagskaffe och det tackar man ju inte Nej till, särskilt inte som jag vet att hon köpte en påsktårta på Coop när vi var där..  .


Mammorna och valparna mår finfint, liksom Moa och övriga två och fyrbeningar i hushållet.


Nej nu måste jag rusa innan kaffet och framförallt tårtan tar slut.......poff!






Av Britt - 28 mars 2010 19:16

Nu är det kväller igen fastän det är ljust ute  .

Termometern visar på + 3.6 grader= fortsatt snösmältning.

Eftermiddagen har gått i "kaffedrickartagen". + ++

Till 15-kaffet kom Birgitta över och hjälpte till att väga de små valparna

(som verkligen inte längre är små)

Flera valpar i Mimmis kull har passerat 1kg strecket på vågen nu!


När så vi var klara med det och familjen skulle till att äta middag, då ringde det på dörren och utanför stod älskade lillasyster Helena med sin man Fredrik

" Tjoppe" även kallad och  ena dottern Jenny!

Oj vad förvånade vi blev!

Har inte träffat dem på minst 1,5 år så det var en rolig överraskning.

Lillasyster och Tjoppe håller på att bygga sig en hus/hotellbåt av en gammal fisketrålare i Halmstad.

Deras äventyr kring båtbygget kan man följa på deras blogg:http://projektsunshine.blogg.se/

De har verkligen varit med om en hel del äventyr under deras jobb.

Båten har tex. sjunkit till botten i Nissan när de hade hållit på att renovera den ett tag. Så de har fått bärga den och börja om men oj vad det kommer att bli en fin båt när allt är klart.


Nu har de precis åkt vidare mot Halmstad så nu ska vi ta kväller här.

Micke och Moa ska gå på kvällspromenad och jag ska titta till Wilma och Mimmi innan jag fortsätter kvällen med att slå ner rumpan i tv-fotöljen för att snabbt somna misstänker jag. 


Sov sött vakna ....

Av Britt - 28 mars 2010 13:08

Hallå igen!
Nu är jag tillbaks efter kyrkbesöket.

I dag var det familjegudstjänst med dop, lilla Agnes 4 månader blev Stigtomta församlings nyaste medlem, Välkommen i gemenskapen!

Det var en trevlig stund med mycket sång och skådespel utav barntimmebarn och fröknar.

Efteråt fick vi sopplunch med hembakt bröd, jättegott!!

Nu till bilderna på Mimmis valpar.

 

Först ut är Wibrimic´s A Thing Called Love, gul flicka


Därefter kommer Wibrimic´s Almost Always True, pojke bild ovan

------------------------------------------------------------------------------------------Nedan:Wibrimic´s And I Love You So,pojke 

 

  

Wibrimic´s Amazing Grace flicka ,lila    Wibrimic´s Always On My Mind flicka nedan ,multi  

Wibrimic´s A Big Hunk O´Love, pojke njuter på rygg nedan  4

Wibrimic´s A Big Hunk O´Love

 Bröderna And I Love You So och A Big Hunk O´Love   

Mamma Mimmi sover gott på det kalla golvet framför öppna spisen nedan:


  


4 valpar sover gott i klunga i valplådan

        

Av Britt - 28 mars 2010 09:41

God förmiddag där ute i cyberrymden!

Gårdagen bara sprang iväg och vips så var det kväller...


Vi tog lite bilder på Mimmis puppisar som nu har öppnat ögonen och försöker traska framåt på alla fyra benen med vingligt resultat.

eftersom det är Palmsöndagen idag så är det dags att åka till kyrkan nu. jag återkommer med bilder och mer info efter kyrklunchen.


Bye




Av Britt - 27 mars 2010 09:39

Jaha, då var det helg igen!


Mimmis kull blir två veckor idag och igår började man kunna se ögonen på de små liven.

De börjar också försöka ta sig fram på alla fyra ben nu.

När Micke kommer in i från skitplockarrundan( Lördagsnöjet här) ska vi fota alla Mimmis valpar så vi kan lägga ut bilder på dem lite senare idag.


Wilmas puppisar växer och blir större för var dag också, det verkar som om alla får så mycket mat som de behöver iallafall.


Det blir ett kort inlägg nu för jag hör att tekoppen ropar på mig i köket..


  

Av Britt - 26 mars 2010 14:29

Har varit iväg till Nyköping och fyllt på valpfoder förrådet.

20 kg Starter har Wilma och Mimmi mumsat i sig sedan slutet av dräktigheten. 10 kg kostar 545:- därutöver tillkommer färskfodret de får som kostar 24:- kg och vällingen.

Har räknat ut att deras mat kostar cirka 45 kr per dag i nuläget per hund!

Om någon trodde man gick med vinst när man föder upp hundar tror de allt fel.

När alla omkostnader är betalda får man vara glad om man kan kosta på sig lyxen att äta mat man betalar för en gång ute på restaurang!

 

Eftersom jag tagit på mig spenderbyxorna när jag åkte hemifrån passade jag på att unna mig en tröja för det facila priset av 129:- på Karlssons.  

 

Ytterligare ett problem man har när man tappat 40 kg övervikt som jag gjort.

Man har inga kläder som passar, XXL tröjorna är förstora!!

(Ilandsproblem som Micke säger)

Nu blev det alltså en tröja i storlek 42.

Stod faktiskt på nyöppnade Stadium Outlet i Påljungshage och höll i en Nike tröja som kostade 280:- i Outletpris men besinnade mig och köpte 10 par strumpor för 100:- och en ny Nike ryggsäck till lillkillen för 150:-.

 

Är man mamma så är man och då går ungarna först!

 

Nu är det verkligen hög tid för dagens första kopp kaffe, har inte hunnit dricka något 11-kaffe idag så det blir 15-kaffe nu istället.

 

Hej hopp kaffekopp!  

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Skapa flashcards