Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Britt - 26 mars 2010 14:29

Har varit iväg till Nyköping och fyllt på valpfoder förrådet.

20 kg Starter har Wilma och Mimmi mumsat i sig sedan slutet av dräktigheten. 10 kg kostar 545:- därutöver tillkommer färskfodret de får som kostar 24:- kg och vällingen.

Har räknat ut att deras mat kostar cirka 45 kr per dag i nuläget per hund!

Om någon trodde man gick med vinst när man föder upp hundar tror de allt fel.

När alla omkostnader är betalda får man vara glad om man kan kosta på sig lyxen att äta mat man betalar för en gång ute på restaurang!

 

Eftersom jag tagit på mig spenderbyxorna när jag åkte hemifrån passade jag på att unna mig en tröja för det facila priset av 129:- på Karlssons.  

 

Ytterligare ett problem man har när man tappat 40 kg övervikt som jag gjort.

Man har inga kläder som passar, XXL tröjorna är förstora!!

(Ilandsproblem som Micke säger)

Nu blev det alltså en tröja i storlek 42.

Stod faktiskt på nyöppnade Stadium Outlet i Påljungshage och höll i en Nike tröja som kostade 280:- i Outletpris men besinnade mig och köpte 10 par strumpor för 100:- och en ny Nike ryggsäck till lillkillen för 150:-.

 

Är man mamma så är man och då går ungarna först!

 

Nu är det verkligen hög tid för dagens första kopp kaffe, har inte hunnit dricka något 11-kaffe idag så det blir 15-kaffe nu istället.

 

Hej hopp kaffekopp!  

Av Britt - 26 mars 2010 09:50

Fredagsförmiddag solen skiner och termometern visar på hela +5.3 grader  .

I natt sov jag i sovrummet hos mannen och Moa vilket resulterade i att jag idag har "nackskott" pga. den bekväma sovställningen?!

 

Det är ju inte klokt vad kroppen regerar på en skön säng och en riktig huvudkudde.

Har ju legat obekvämt på en madrass och sovit nu i två veckor.

Bevakningen av Wilma och valparna löste vi med en elektronisk barnvakt ifrån Claes Ohlsson.

Halva priset på reapriset blev hela 74.50:-!!(ord 249:-) Klart prisvärt!!

När Wilma var nödig och skällde hörde jag det i sovrummet och kunde gå iväg och släppa ut henne.

 

Morgonpromenaden gick idag i skogen där skaren faktiskt bär en fortfarande. Tar förvisso lång tid när man ska titta var man sätter sina fötter för att inte ramla, men Moa gillar att kunna springa lös.

Rådjursskånken som jag tidigare kastat upp på ett pumphustak hade trillat ner nu med snösmältningen till Moa och taxarnas förtjusning.

 

Rådjursskånken hittade Moa för ett par veckor sedan, vet inte hur den kommit dit, om det är ett stackars djur som brutit benet så illa eller om det är resterna efter tjuvskytte.

För att undvika bråk om detta ben kastade jag alltså upp det på ett tak i skogen när det var snö, men nu hade det alltså trillat ner igen.


Nu har Wilma och Mimmi fått förmiddagsmat, 2.5 dl välling med 2.5 dl valpfoder i,mums för digivande tikar.

Moa sover på sängen så nu ska jag ta och åka in till stan och passa på att handla lite till fredagsmyset.

Lillkillen har beställt Tacos till middag, ovanligt för en fredag eller??

Förra fredagen ville han ha mat som man betalar för, dvs Pizza!

Micke skrattade och förklarade att man betalar för alla mat, men viss mat köper man färdig på restaurang för att slippa göra den hemma.


Tjingeling!!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards