Alla inlägg under mars 2010

Av Britt - 26 mars 2010 09:50

Fredagsförmiddag solen skiner och termometern visar på hela +5.3 grader  .

I natt sov jag i sovrummet hos mannen och Moa vilket resulterade i att jag idag har "nackskott" pga. den bekväma sovställningen?!

 

Det är ju inte klokt vad kroppen regerar på en skön säng och en riktig huvudkudde.

Har ju legat obekvämt på en madrass och sovit nu i två veckor.

Bevakningen av Wilma och valparna löste vi med en elektronisk barnvakt ifrån Claes Ohlsson.

Halva priset på reapriset blev hela 74.50:-!!(ord 249:-) Klart prisvärt!!

När Wilma var nödig och skällde hörde jag det i sovrummet och kunde gå iväg och släppa ut henne.

 

Morgonpromenaden gick idag i skogen där skaren faktiskt bär en fortfarande. Tar förvisso lång tid när man ska titta var man sätter sina fötter för att inte ramla, men Moa gillar att kunna springa lös.

Rådjursskånken som jag tidigare kastat upp på ett pumphustak hade trillat ner nu med snösmältningen till Moa och taxarnas förtjusning.

 

Rådjursskånken hittade Moa för ett par veckor sedan, vet inte hur den kommit dit, om det är ett stackars djur som brutit benet så illa eller om det är resterna efter tjuvskytte.

För att undvika bråk om detta ben kastade jag alltså upp det på ett tak i skogen när det var snö, men nu hade det alltså trillat ner igen.


Nu har Wilma och Mimmi fått förmiddagsmat, 2.5 dl välling med 2.5 dl valpfoder i,mums för digivande tikar.

Moa sover på sängen så nu ska jag ta och åka in till stan och passa på att handla lite till fredagsmyset.

Lillkillen har beställt Tacos till middag, ovanligt för en fredag eller??

Förra fredagen ville han ha mat som man betalar för, dvs Pizza!

Micke skrattade och förklarade att man betalar för alla mat, men viss mat köper man färdig på restaurang för att slippa göra den hemma.


Tjingeling!!


Av Britt - 25 mars 2010 18:52

Ja, då har dagen nästan gått.

Familjen och hundarna har ätit middag och kvällskaffet puttrar på i bryggaren.

Ute är det mörkt och inne lyser flitens lampa   .

Bakade en rulltårta också till 11-kaffet, det här är ju inte klokt vad jag fått energi att göra saker.

För två veckor sedan bakade jag bullar och idag rulltårta, verkligen inte likt mig som alltid köper fikabröd i vanliga fall.

Jag har också hunnit tvätta en massa idag.

Det går ju åt lite wetbäddar i valplådorna.

Har också efter mycket tänkande lagt ut annonser på valparna på Blocket.

Hade inte tänkt att göra det men eftersom det finns många valpar till salu nu så måste man väl göra som de andra.... Annonsera.

Även om det rings en hel del så är det nog bäst att gardera sig!


Nu kommer bokbussen så det är dags att gå ut till den och se om det kommit några nya bra hundböcker.


Natti natti.

Av Britt - 25 mars 2010 08:12

Hej igen!


Nu är vi tillbaks efter promenaden..

HU vad kallt det var ute, nordan blåser och jag min dummer har ju vårkänslor, vilket i dag innebar att jag gick ut utan vare sig långkalsonger eller mina överdragsbyxor!

Så nu sitter jag här vid köksbordet med en yllepläd virad runt benen som en annan pensionär och fryser som en    om benen!


När jag tinat upp lite ska jag ta och tvätta lite.


Klart slut.

Av Britt - 25 mars 2010 07:09

Jaha, då var det morgon igen, som vanligt börjar jag med en väderleksrapport .

Grått och mulet ser det ut att bli idag, termometern visar på +1.5 grader.

Det är skönt att tempen iallafall visar på plusgrader och håller tummarna att det inte kommer någon snö.  

 

Natten i Wilmas valprum har gått bra.

Wilma har inte velat gå ut något i natt däremot så börjar de små liven bli mer och mer aktiva...

Ljudnivån var stundtals HÖG och jag liksom Wilma gjorde vårt bästa för att inte låtsas som om vi hörde dem.

 

Har starka tankar på att flytta in till gubben i sovrummet i natt, får se om Moa accepterar att jag tar tillbaks min sängplats?

Hon har ju legat och vräkt sig i min säng nu under två veckor så det kommer kanske bli svårt för henne att inse att hon faktiskt är en hund som ska ligga i hundsängarna som är placerade på golvet.    

 

Nu är Birgitta och taxkompisarna på ingång så det är dags att klä på sig och ta en morgonpromenad med Moa.

 

Bye for now!

Bloppis-annons
Av Britt - 24 mars 2010 19:34

Irish Softcoated Wheaten Terrier valpar födda 13 och 17 Mars 2010.

Efter meriterade föräldrar, inavelsinkoff= 0.0 på båda kullarna.

Leveransklara v. 19

Säljes enligt SKKs reglemente, vi följer även SWTKs regler för valpförmedling.

www.wibrimics.se

            

Djur & tillbehör, Säljes - Nyköping (Södermanlands län)
Pris:    10 000:-
Telefon:    070-649 49 58
 
Av Britt - 24 mars 2010 14:49

När det var dags att para Mimmi och Wilma i januari så skulle Elvis Presley ha fyllt 75 år.

Detta gjorde att jag kom på idén att kullnamnen skulle vara Elvislåtar på A & B.

Så nu sitter vi här med Elvislåtar på A&B att namna valparna med.

 

Det som är klart är att Mimmis kull blir A kullen.

Tikarna  tror vi kommer att heta: Amazing Grace, Always On My Mind samt

A Thing Called Love.

Hanarna har vi mer bekymmer att namna, helt klart kommer hane # 1 heta

A Big Hunk O´Love eftersom han var först och störst.

Vad övriga hanar ska heta är i dagsläget oklart.

Almost Always True, An American Triology,And I Love You So, An Evening Prayer,All That I Am, A Little Less Conversation är namnen vi väljer mellan.

 

Wilmas kull blir B kullen.

 

Där har vi förslag på namn på tikarna:

Bossa Nova Baby, Burning Love, Blue Moon Of Kentucky.

Hanarna:

Hane nr 8 var störst han kommer att heta:Big Boss Man

sedan väljer vi mellan:

Because Of Love, Blueberry Hill,Brown Eyed Handsome Man,Beach Boys Blues,Blue River,Black Star,Barefoot Ballad,på de andra.

 

Ja sådana kära bekymmer man kan skaffa sig genom att hux flux bli med 15 valpar   .

 

Moa har blivit badad och klippt idag så nu är hon sååå fin sååå.

Charlotta kom förbi med lite lunch åt oss, det blev Thaimat= aldrig fel   

Så nu är vi mätta och belåtna, en kopp kaffe och en liten bulle blev det också innan vi var klara.

 

 

Av Britt - 24 mars 2010 09:05

Klockan har hunnit bli 9.00 och sedan sist har jag hunnit med att ta en tangosväng med snabeldraken, ätit frukost och Moa och jag har gått på morgonpromenaden med taxkompisarna.

Tempen har stigit till +2.4 grader så hoppet om fortsatt snösmältning finns kvar.

  .

När koppen med te är urdrucken ska jag och Moa ta en sväng på trimbordet och slåss med tovorna som BARA uppkommer sådär på en 9 månders Wheaten tös!?

En sväng ner till badkaret och en badning av damen hinns nog ned också innan 11-kaffet kallar  !

 

Allt väl!

 

  

 

Höstpromenad med Wilma och Mimmi, längtar tills man slipper pulsa/ slaska i snö!

 

Av Britt - 24 mars 2010 06:08

Jaha, då var det onsdagsmorgon igen!

Termometern visar på +1.2 grader och det ser ut att bli en mulen dag.

 

Wilma har sovit bra i natt och ville bara ut kl 04, det går framåt!!

Vem vet jag ska kanske ta och flytta in i sovrummet inatt.? När jag skulle gå och lägga mig hos henne igår såg det ut så här:

  

Min "säng" var occuperad av en sovandes Wilma.

 

I går var det invägning för valparna, Anne kom in och var till stor hjälp att hjälpa till att sortera Wilmas valpar.

Det är inte klokt hur snabba de är på att förflytta sig i valplådan trots att de inte kan stå på benen ännu.

Alla valpar har gått upp bra i vikt, Wibrimic´s Big Boss Man har ökat i vikt från 322g till 593g tex.(Det är valpen med oranga snöret)

  

 

Mimmis valpar börjar öppna ögonen så smått, man kan ana ett öga på några av dem.

När vi ändå höll på med invägning av småttingarna passade vi på att väga Mimmis valpar också.

Störst av dem alla är såklart "Mr Big" Wibrimic´s A Big Hunk O´Love som ökat sin vikt ifrån 295g till hela 756g på 10 dagar.

Inget fel på den maten!

      

Morgon poser 24 mars i Mimmis valplåda,( om du klickar på bilden blir den större )

 

  Moa njuter i husses säng 24 mars ovan, nedan blöt Moa efter gårdagens morgonpromenad med Matte 23 mars       

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards