Alla inlägg under mars 2010

Av Britt - 23 mars 2010 08:34

Nyss hemkommen ifrån morgonpromenaden med Moa och taxkompisarna.

Ute regnar och termometern visar på +3.3,  vilket faktiskt är bra tycker jag eftersom regn= snösmältning  .

 

Natten har varit lugn.

Mimmi sover med valparna hela natten, Wilma är fortfarande kissnödig på nätterna och vill komma ut så i natt var vi uppe vid, 00, 02 och kl 04.  

Valparna sover lugnt medan mamma är ute och Wilma är duktig jag öppnar bara dörren så springer hon ut och gör det hon behöver för att sedan hoppa i lådan igen.

Jag sover fortfarande med Wilma i valprummet, hoppas att hon börjar sova på nätterna så jag kan flytta tillbaks till sovrummet.

Anledningen till att jag fortfarande sover hos Wilma är den att valprummet ligger längst bort ifrån vårt sovrum och det innebär att jag inte hör när hon vill ut.

 

Har inte frågat gubben min vad han tycker om sin semester ifrån frugan, han har ju faktiskt fått sovrummet för sig själv i två veckor snart, risken finns kanske att jag inte får komma tillbaks dit?? 

 

Om en stund ska jag åka iväg till stan för att handla lite mer mat till skafferiet.

Brigitta kommer över och är valpvakt under tiden så jag inte behöver känna mig stressad, tänk vad det är bra med vänner som ställer upp!

  

 Moa håller koll på vad som händer utomhus.


Av Britt - 22 mars 2010 19:47

 Nu har alla i hushållet fått kvällsmat och matte dricker en kopp te.

Husse har åkt till Nyköping för att spela en bowlingmatch.

Hoppas att de vinner!

Hittade lite gamla härliga bilder på Wilma och Mimmi när de lyckades trilla ner i vattenverksdammen full med gammalt ruttet vatten!!

Fy f-n vad det stank. Wilma skimrade i grönt och det tog 1 timme och 1 liter Grumme Grönsåpa innan jag kunde använda vanligt hundschampoo för att få henne ren.

WIlma som hatar att bada stod blixtstilla helatiden i badkaret!

Håll till godo med härliga bilder...  

    


Av Britt - 22 mars 2010 16:40

 Jaha, då har det gått några fler timmar i valparna och allas våra liv!


Valparna har tillbringat dessa timmar med att äta och sova.

Jag och Moa har tittat på Johan Falk och Sex and the city mellan rastningarna och matningarna.

Lite golvskurande har vi också hunnit med.

Solen har gått i moln nu men temperaturen visar fortfarande på + 3.4 grader så snön fortsätter att smälta utomhus  .

Nu kommer snart Micke hem med lillgrabben så det är väl dags att ställa sig vid spisen för att utfodra tvåbeningarna i hushållet, idag blir det bruna bönor med fläsk för de som äter fläsk. kycklingkorv till de som inte äter fläsk.


            

Mat och sovposer för de 4-benta



Av Britt - 22 mars 2010 12:38

Jaha nu så har jag hunnit få i mig lite kaffe och en smaskig bulle.   

Grannarna Anne och Per kom över och kikade lite på valparna.

Wilma är så glad i dem att hon valde att vara med under köksbordet medan vi fikade.

Valparna hade hon lagt i en fin hög mitt i valplådan och där sov de så gott medan mamma fick smaska bulle och havreflarn.

Solen skiner fortfarande och smälter bort den förhatliga snön. Temperaturen har stigit till hela +3.2 grader! (rena midsommarvärmen med andra ord     )


Liten tös 5 dagar gammal kan visst sitta och sova bara man kan använda sig av mammas ben som huvudkudde!  

Av Britt - 22 mars 2010 10:04

Jaha, då var man nybliven uppfödare och bloggare nu då!

Hög tid att ge sig ut i cyberrymden med ord och bild!

Det kommer nog att ta lite tid innan jag fattar galoppen men sen så......

En härlig dag framför mig, solen skiner ifrån en blå himmel. Alla valpar och mammor sover i respektive valprum och Moa ligger i Biabädden här i köket hos mig och sover sött hon också.

Det enda som saknas nu är en kopp rykande kaffe och eftersom det är måndag

 = gubben är på arbetet så får jag väl ta och lyfta på ändan ifrån stolen och koka lite kaffe själv ;-).

  

 Jag i Wilmas valplåda 21 mars, valparna är 5 dagar gamla.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Skapa flashcards