Alla inlägg under maj 2010

Av Britt - 31 maj 2010 22:40

Jaha, då har måndagen gått också!


I dag har jag fikat, rensat ogräs, fikat , köpt en paviljong till trädgården.och fikat igen!!

Dvs. det var inte jag som åkte och köpte den utan Thore och Birgitta...min bil var ju på verkstaden när de åkte. Vid 13 tiden kom så det efterlängtande smset som meddelade att min bil var klar på verkstaden och att jag var välkommen dit och hämta ut den till en liten kostnad på 5926:-!


Ja vad ska man säga...pengarna är väl till för att flyga sin kos, det är väl därför de är tillverkade av papper som flyger bra?

Tänk om man hade pengarna i koppar som förr i tiden, då skulle det bli tungt att släpa på plånboken.

Nu förtiden väger ju en plånbok nästan ingenting när pengarna egentligen är en liten plastbit som det står VISA  eller MASTERCARD på..


I allafall så står bilen hemma igen med en ny fjäder och en ny fjäderbenslagring samt ett helt avgassystem..  så nu slipper grannarna skjutsa omkring på mig.


Valparna har varit ute hela dagen nästan och njutit i valphagen.

Är fantastiskt rogivande att titta på 7 små valpar som sover gott i skuggan av parasollen.


  

Vid 17. åkte Micke, jag och lillkillen till Nyköping där det var avslutning på judon.

Samling vid Folkungavallen där det blev brännboll.

Wilma och Mimmi fick följa med in till storstan och lukta på en massa nya dofter och promenera vid forsen vid perioden i solskenet.

Den trevliga kvällen avslutades med att vi köpte med oss mat ifrån Gullanskiosk.

Jag åt alldeles för mycket och fick gå och lägga mig efter maten med "paltkoma".

Jag åt 4 köttbullar och en klick mos, en msk lingonsylt samt ca 10 strips.  


Nu är klockan 22.50 och alla i huset sover t o m Skruttan (ena katten) som ligger på köksstolen brevid mig.

Det är alldeles tyst i hela huset inte ens Wilmas snarkningar hörs.


Bäst att jag går och lägger mig också, i morgon tänkte jag försöka hinna åka och hälsa på Isa, Pia och Pelle på Trollstigen.


Ha det så bra alla vänner där ute!


Tjingeling!

Av Britt - 30 maj 2010 22:24

Hej alla vänner!

 

Ursäkta att jag inte hunnit blogga något i helgen.

Gårdagen bestod i trädgårdsarbete, och trädgårdsarbete med undantag för en liten tur in till stan för att köpa mer kompostgaller.

Tyvärr var dessa slut på Ö&B så därifrån blev det inga igår.  :-(

 

Däremot hade vi besök av Monica och Sven-Erik som funderar på en valp..

 

  

 

I dag har vi ägnat oss åt mer trädgårdsarbete...men attans vad snygga stenplattorna och gångarna blivit efter ogräsrensning och skrubbning av dem under dagarna två !

Ena uteplatsen har också blivit renspolad med högtryckssprutan under dagen.

 

  Har strålat på oss hela dagen idag vilket resulterat i rött skinn på min kropp... aj vad det svider på ryggen....

 

Rosemarie och Börje var här idag på förmiddagen och valpgosade.

Vi får hoppas att Rosemarie inte är allergisk mot valparna, så kanske en liten pojke får flytta hem till dem snart..

  

Jag vill gärna flytta hemifrån..

 

I morgon är en ny vecka, ska bli intressant att få höra ifrån verkstaden vad bilreparationerna kostar och framför allt: när blir bilen klar?

Det är inte utan man känner sig låst utan bil, fastän grANNEn har bil som jag får låna + att gubben har bil.

Tog förresten en sväng till Citygross på kvällningen med Mazdan och se, de hade kompostgaller hemma, så nu finns det 28 st till att bygga valphage av.

Undrar hur många galler vi numera har här hemma...känns som flera hundra!?

 

Nu är det hög tid att jag kryper till sängs, jag hör redan Wilma snarka i sovrummet...

 

En härlig måndag önskar jag er alla vänner därute!

 

Tjingeling

 

 


Av Britt - 29 maj 2010 07:38

   Hej igen!


Måste bara fortsätta på gårdagens bloggtema, valpterrorism!

Jag fick ju göra ett avbrott under bloggandet för att rädda en pelargon och dammsuga altan.

Det var bara en liten uppvärmning inför vad som komma skulle....


Efter en stund blev det tyst igen och tystnad hos valpar liksom hos småbarn betyder inte alltid att de små liven sover sött har jag lärt mig nu!

Detta var vad de gjorde:

  

Jippi, full fart i blomslakten.

  

Så här såg blommorna ut före:

  

Så här såg den första blomman ut, den som de övade på först. Den var ju räddningsbar.


Men inte denna:

   

Känns som det inte ens är lönt att plantera om den eller hur??

   

Få hit den igen matte det finns lite grönt kvar att bita på..


  

  

Jag är helt oskyldig matte,,, jag svär... säger Elvis!


  

Efter välförättat värv somnade alla småterrorister SÅ gott inne i valphagen medan matte dammsög altanen igen!


Ha en underbar lördag alla vänner där ute!

Ps: Alla ni valpar som redan flyttat härifrån, GÖR INTE DETTA BUS HEMMA säger valpmatte!! Ds


Tjingeling

Av Britt - 28 maj 2010 18:54

  


På fredag ska man städa det vet varenda tant...och valparnas matte hon gjorde likadant!   .


Vilken tur att man har ett gäng medhjälpare!

Det tar förvisso MYCKET längre tid men vad gör man inte för att socialicera 7 små valpar?


Just nu är gänget ute på altanen och skäller uppfodrande på mig, det är matdags tycker de!


I dag var jag på marknad i Oppeby och köpte tre stora fina blommor till trädgården för bara 100 kr styck.

Birgitta skjutsade mig eftersom min bil fortfarande står på verkstaden i väntan på reservdelar.

Ska bli intressant (eller inte,) att få veta var kalaset går på....Jag sa att jag kunde betala i valpar och då frågade verkmästaren( inte han i magen!) hur många jag hade...6 stycken sa jag.

Bra då vet vi hur mycket vi kan reparera bilen för blev svaret!!


Tillfälligt avbrott..............................

.................................................


Det lät konstigt ute på altanen så jag fick rusa dit..

De små monstren hade lyckats dra ner en pelargonia ifrån bordet, så nu är den ett minne blott.


Fick ta fram snabeldraken en gång till...


Det är nog bäst att jag utfodrar dem innan all inredning går åt.


Ha en underbar helg alla vänner där ute!


Tjingeling



Av Britt - 26 maj 2010 08:51

  

Så här vill vi ha det dag matte!

Släpp fram solen bakom alla moln idag!!

Vi vill inte vara inne idag också!!

 

Det spelar ingen roll att du ger oss en massa spännande saker som, vomburgare, morötter och gotteben

 att knapra på, vi vill gräva i gräsmattan!

   

 

I går kväll fick matte åka bärgningsbil till verkstaden eftersom en fjäder i framvagnen gick sönder.

Vi trodde att man skulle ha en fjäder i hatten?

 

Nu ska matte ta och titta på tvn en stund medan vi busar runt i vardagsrummet så hon inte hör något på tvn..hihihi

 

Ha en solig och varm dag alla vänner där ute!

 

Tjingeling och voff voff

Av Britt - 25 maj 2010 07:30

    

Valplek mellan Big Boss Man och Beach Boy Blues för inleda dagens blogg.

 

Redan den 25 maj!

Det är inte klokt vad dagarna rusar iväg.....snart är man väl 50 år utan att ha fattat vad som hänt ! ?

 

Fortfarande är det alldeles för många valpar i vardagsrummet...sex stycken vill verkligen flytta till nya hem.

 

Det är konstigt att många som ringer på annonserna i tidningarna inte tänker på att ett inköp av en valp innebär ett livsåtagande man gör.

Hunden kommer att leva en sisådär 15-18 år om man har tur, och om man själv är 85 år och inte har några anhöriga, hur tänker man då ??? 

Sen gör det ju inget om man har någon aning om vad det är för hundras man ringer och vill köpa.

Denna ras är inte lika liten som en Borderterrier, inte heller kommer hunden att väga 60 kg som vuxen!

 

I dag blir det en "soffliggardag" för åtminstone Mimmi och mig.

Mimmi har ont i ett ben och Wilma verkar inte ha något emot detta förslag heller, hon ligger redan och snusar i vår säng efter morgonpromenaden med husse och alla valpar sover sött i valphagen i vardagsrummet.

 

 

Så här vackra är tulpanerna i trädgården som man kan njuta av nu.

 

Ha en riktigt skön dag alla vänner där ute.

 

Tjingeling! 

Av Britt - 24 maj 2010 16:30

  

Hej då lilla Mindy, Wibrimic´s Always On My Mind lycka till med din nya familj i Norrköping!!

Innan Matte Britt Louise och husse Tommy kom fick Mindy en spakur som innefattade, kloklippning, bad med schamponering och balsaminpackning samt frisyrklippning.

   samt en mysstund med grANNEn i soffan!

Vädergudarna har varit nådiga hittils så alla valpar har varit ute sedan kl. 9.

När man blir trött tar man bara sig en tupplur i hundkojan som husse byggt!

    

Lite trångt är det ju men 4 valpar får plats inne.

En annan rolig leksak är banankartongen..

  Hallåååå är det någon där???  Tittut!! Blueberry Hill var visst där inne! 

  Trivs bra här!!  Fast Elvis tycker att jag ska komma ut nu... 

Ska vi försöka slakta den?? Om du gnager där så gnager jag här!

Knaperiknaperi knus...Vem är det som knaprar på mitt hus??

Elvis och Andi två nöjda killar i solen.. 

  Tindra och Amazing Graze njuter också. 


  


Skönt med skugga under parasollet..


Nu ska de stora hundarna få mat så det är bäst jag slutar skriva här.

Annars kanske man får sparken som matte!?


Ha den underbar kväll alla vänner där ute!


Sov gott alla valpar!


Tjingeling!  

Av Britt - 24 maj 2010 07:09

  

En njutande Elvis får illustrera annandag pingst måndagen.


Solen skiner över Larslund   termometern visar på 10 grader+ redan, även om nordan ligger på.

Förhoppningsvis blir det en härlig dag om vinden bara mojnar.


I dag kommer Britt-Louise och Tommy för att hämta sin Mindy.

Vi önskar henne och hennes nya familj lycka till framöver.

  

Mindy 6 veckor.

  


Mindy 24 maj.10 veckor gammal vaktar vattenskålen 

Blä, det är MIN skål!..

   



Just det, min skål bara så ni vet det..

En solig och skön dag önskar vi er alla vänner därute i landet!

Tjingeling

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Skapa flashcards