Alla inlägg den 31 juli 2010

Av Britt - 31 juli 2010 07:48

Hej alla där ute i landet!


Jag har inte hunnit med att starta datorn på ett par dagar, här har det varit full fart.

I går var jag till Järna och hämtade Tindra,Wibrimic´s A Thing Called Love.

Hon ska bo här ett tag framöver för det är ju utställningar på G.

Debuten i ringen sker på söndag i Södertälje tillsammans med Elvis och Wilma.

Wilma har inte varit ute i någon utställningsring på flera år så det ska bli intressant att se hur hon sköter sig.

Domare är Christoffer Beckmann.


I alla fall så var det den stora badardagen här igår och där efter följt av klippdags hemma hos Charlotta, så nu är det fyra nyklippta och fina hundar som far omkring här hemma.  

Mest fart är det förståss på Elvis och Tindra som busar runt som tokar ute i trädgården nu. 


Ska försöka få de små busarna stå stilla tillräckligt länge så jag får några bilder på dem under dagen.


I torsdags var jag med grannarna till Surahammar för att köpa lite "hundförar"kläder på ITAB, det blev en sightseingtur över halva västmanland, men oj vad vi hade trevligt.

Roligast tror jag att Anne och Per hade när jag skulle öppna en flaska Farmor Hildas Åkerö lättkolsyradevatten när vi skulle till att åka hemåt.

Det blev ett rejält pysande i deras baksäte när halva flaskans innehåll rann över, över hela mig!

Hujedanemig vad jag blev blöt!!

Oturligt hade vi ett stopp kvar på Djurmagazinet i Västerås så det var bara för mig att kliva in i butiken dyngsur, speciellt blöt var jag på byxorna eftersom jag satt ner vid öppnandet.

Gåendes som ett nerkissat barn gick jag alltså in i butiken för att fynda.

När jag så fyndat klart hade kläderna nästan torkat och Anne och Pers bil var fylld med allt möjligt ifrån hundmat till torkad fisk.

Klockan 20 var vi hemma trötta efter en heldag på vägarna.

Men som sagt var... trevligt var det!

Tack för att jag fick följa med och jag hoppas att baksätet torkat nu ;)


He en trevlig helg alla vänner


Tjingeling!

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards