Alla inlägg den 1 september 2010

Av Britt - 1 september 2010 16:22

Hallå alla vänner, nu dignar träden i trädgården av frukter!


Persikorna börjar bli mogna..mums så här kommer det att bakas persikopajer för fulla muggar..

Årets första persika..mums    Snart mogna persikor väntar på att ätas upp.


Liksom vindruvorna på altanen..


I trädgården odlar vi också gotteben tror hundarna...

Här är det Tindra som letar efter något gott ben att gnaga på.

Sämre skörd är det på plommonträdet...

Efter försommarens myrattack blev det bara ett(1) plommon kvar! :((

Så kan det gå..nästa år då jäklar är det jag som sätter upp klisterremsor på trädet...hämnden är ljuv ;)

------------------------------------------------------

På hundfronten är det lugnt, Tindra bor kvar här i väntan på den rätta fodervärden.

Hon och Elvis busar och leker hela dagarna och när de inte busar så sover det tillsammans så sött:

    Är vi inte söta så säg??


Vi vill att hon kommer till någon lugn och trygg person då hon var stressad när hon kom tillbaks för en månad sedan.

Hon är helt rumsren och fantastiskt lugn och trevlig tik så vi vill verkligen hitta rätt hem för henne och i väntan på det så bor hon kvar här!


  Tindra äter äpple medan Elvis tittar på.

-----------------------------------------------

I dag har jag varit inne på stora Torget och delat ut valinformation samt träffat Sveriges integrations och jämnställdhetsminister Nyamko Sabuni ( Fp) vilken kom till stan med Alliansbussen idag.

Vi hade ett jättetrevligt samtal där på torget,och visst har vi ett fantastiskt land där våra riksdagspolitiker kan stå på ett torg i landet och prata med väljarna utan att det är massor av poliser runt henne!

(Självklart fanns det poliser och Säkerhetspoliser i närheten, men man kan stå 50 cm ifrån henne och bara prata fritt, det tycker jag är fantastiskt!)

Jag kandiderar i årets val till kommunfullmäktige och finns på plats 15  på Kristdemokraternas valsedel, så vill någon Nyköpingsbo att jag skall finnas i fullmäktige så kryssa för mig så kanske jag har en chans att komma dit!!!

Jag brinner bland annat för skolfrågorna, våra barn i kommunen måste få det bättre i skolan med fler behöriga lärare, bättre skolmat och bättre skollokaler!

Det skall finnas tydliga mål och en undervisning som passar varje elev, barn har olika förutsättningar att lära och skolan måste inse det/ få resurser till detta och möta varje barn utifrån dess behov!


Nämen nu blev det väldigt mycket politik helt plötsligt, det är bäst jag slutar för idag och går iväg och steker köttbullar till familjen, vem vet kanske blir det en liten över till hundarna att dela på....

I kväll är det föreläsning i Anatomi med Cindy Pettersson, spännande hon är domare bla. på Wheaten terrier och jag har aldrig ställt någon hund för henne så det ska bli kul att höra på henne.


Ha det så bra alla vänner och gå inte vilse i svampskogen ;))


Tjingeling!



Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Skapa flashcards