Alla inlägg den 24 september 2010

Av Britt - 24 september 2010 07:10

OJ redan fredag!!


Vad hände med de andra dagarna i veckan??


I allafall så är det full fart i huset.

Mimmi, Wilma och Tindra löper och Elvis har nog gått och blivit könsmogen i samma veva så här är det galler, grindar och delade rum som gäller.

Nu förstår jag varför en del uppfödare har boxar i sina kennlar   ...

Micke sover i lägenheten ovanpå på nätterna med Wilma och Mimmi och Tindra hos mig. Elvis huserar from i går i klipprummet för att inte hitta på bus under natten. Mimmi inbjuder honom så gärna till lek och andra trevliga saker och i onsdags när jag skulle åka till veterinären dök grannens blandrashane som bor 1 km bort upp som gubben i lådan när jag skulle rasta Tindra!


I går gick Wilma och Elvis viltspår igen.

Wilma ett stort med vinklar, bloduppehåll och tillbakagång och Elvis ett LITET utan vinklar.

Båda klarade uppgifterna bra, Wilma har dock lite problem med tillbakagången så det får vi träna mer på.


Elvis var jätteduktig och gick felfritt det lilla spåret han gick.

Det är ett spår bara draget med klöv utan blod för att göra honom mer spårsäker i framtiden.

Belöningen när man kommit fram i spårslutet är ju som bekant en klöv och den var jätterolig. Elvis gjorde idoga försök att döda den men sedan bar han hem den stolt till mamma Wilma som väntade på honom längre bort.

  Döda   Mums   Va ska jag bära hem den?   Okej då gör jag väl det! Duktig Elvis!


(Bilderna är tagna med min mobil eftersom jag som vanligt glömt kameran hemma därav dålig skärpa.)


Ha en riktigt trevlig helg, här hemma hoppas vi på att första barnbarnet ska anlända, hon är beräknad till idag 24:e så nu tickar klockan....


EMMY, det är dags att komma ut nu mamma, pappa, farmor, farfar,farbror mormor, morfar, moster med flera VÄNTAR PÅ DIG!!

      


Tjingeling!



Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Skapa flashcards