Alla inlägg den 8 november 2010

Av Britt - 8 november 2010 05:59

God morgon alla vänner!


Burrrrrr i dag var det bistert om benen när jag gick ut och hämtade morgontidningen!

Jag gör förvisso ingen "Bert Karlsson" utan jag har morgonrocken på mig när jag går ut.( För er som inte vet om det så är Bert känd för att alltid hämta sin tidning naken!!).

Tidningsbudet skrattade gott och sa att någon reflex behövde jag inte tänka på, mina ben är ju kritvita och tydligen lös de bra i kontrast till min svarta morgonrock!

Temperaturen visar på -7 grader nu så det är snudd på långkalsongtemperatur nu.


I går var Malin och Tomas här med sina barn,Tea och Axel för att bekanta sig med denna hundras. Det var en jättetrevlig familj, pålästa och vi ser fram emot att kanske få sälja en valp till dem i framtiden!


Lördagen gick åt att träffa lite valpköpare som var på valpklipp kurs via Wheatenklubbens Stockholmsregion.

Vi var tre uppfödare, Ambras, Ambush och så Wibrimic´s som visade 5 valpköpare hur man undviker "tovträsket" och hur man klipper vardagsklippning på sin hund.

Som vanligt alltid trevligt!

I från vår uppfödning kom Nova, (Wibrimic´s Bossanova Baby) med sina två mattar, Ingegerd och Karin.

Oj vad det var roligt att få träffa dem igen, och Nova var en riktigt söt och feminin liten Wheatendam redan. "lillmatte" Karin hade tränat henne i en massa trick och har funderingar på att köra Agility med henne när hon är stor nog för att börja med det.

  Ingegerd, Nova och Karin Nova 7.5 månader och så här såg hon ut när hon var 2 veckor gammal...

  lilla Nova två veckor, 31/3 2010 kl 16,35 Marcherar framåt i valplådan de första stegen.


Det ska bli jättekul att fram i Maj få träffa alla valpar igen på valpträff.

Tänker mig att ha träffen först då när det är lite varmare,i mitten på mars finns ju risken att det är VÄLDIGT mycket snö ute!!


Minns ni hur det såg ut när valparna föddes förra året?

  Wilma med sina 9 småttingar inne i värmen   Mimmi med sina sex.


Och ute såg det ut så här...

  Så mycket snö på tomten att Daniel fick komma ner med traktorn och köra ut den i skogen så att hundarna skulle kunna kissa på tomten!


Anna med Wilma och Moa, Wilma har inte valpat ännu utan det är 3 dagar kvar därav hennes tjocka mage.


Hu snart kan vi vara där igen, så plocka fram vinterjackan och sätt på vinterdäcken på bilen om ni inte redan gjort det!


Nu ska jag se till så att lilleman kommer upp, vi hörs!


Ha en riktigt skön måndag!!


Tjingeling







Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Skapa flashcards