Alla inlägg den 20 november 2010

Av Britt - 20 november 2010 17:05

Hallå igen alla vänner!


Ja då har det då fallit några snöflingor i natt igen!


I går, fredag kom Majsan, Wibrimick´s Amazing Grace hit för att bo här några dagar men det blev ganska omgående en 10 mila tur till veterinären eftersom jag upptäckte en stor svullnad på hennes hals när jag skulle klippa henne!


Som tur är har vi toppen veterinärer i Katrineholm ( Inger och Per på Djurkliniken) de tog emot oss akut, gav Majsan en lugnande spruta, utförde en biopsi och undersökte henne noga.

   

Här sover hon gott efter sederingen på valpmattes jacka.


Det visade sig efter provtagningen vara en inflammerad spottkörtel, så en spruta antibiotika och ett recept på Kåvepenin senare samt en 45 minuters resa hem igen kunde vi  äntligen få fredagsmys!

Det fick bli "köpe pizza" till middag eftersom jag inte hann laga det tilltänkta dillköttet.

   

Stilstudie av Elvis som snarkade som en hel karl under vardagsrumsbordet ;)

 

Tindra ligger mellan två fårskinn och sover.

     

Medan Mimmi vräker sig i soffan i olika poser.


I dag kom Wille, Wibrimic´s Barefoot Ballad hit med matte Agneta och husse Love.

De var på landet i Flen och ville bjuda på fika och det säger man ju inte nej till....

De kom med en jättefin amaryllis,en STOR chokladask ifrån Anthon Berg (mums mums) och både saffranslängd och toscatårta!

Vilken lördagsfest!!


När jag fikat klart tog jag med mig Wille in i klipprummet och snyggade till honom lite och han är en riktigt stilig hane tycker jag.

Står riktigt bra för att vara första gången i utställningskoppel!      Lik mamma Wilma är han verkligen, huvudet på sned när han lyssnar på en. Sitta fint har han lärt sig på valpkurs, det räcker med att matte håller upp två fingrar och böjer lite på dem så sätter han sig!


När så klippningen var klar fick han leka med Majsan, Elvis och han lekte innan fikat.

  Hmmm vad har den där tjejen där bak tro??   Bus  är du inte snäll så biter jag dig i svansen säger Majsan    

Nu är det hög tid för lite mat, både till fyr och tvåbenta familjemedlemmar.


Ha en riktigt skön lördagskväll!


Tjingeling!


Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Skapa flashcards