Alla inlägg den 4 december 2010

Av Britt - 4 december 2010 18:27

Hallå igen alla vänner!


Det var ju ett tag sedan jag hade tid att sätta mig vid datorn och blogga.

Snöskottning, nytt fosterbarn och en massa bus ifrån Elvis har upptagit min tid.


Här kommer det lite käcka bilder på Elvis framfart i huset, like mother like son!

Det är ju inte för intet som Wilma kallades vilda Wilma när hon var valp!!


  Det var en gång en sänglåda   Dvs innan Elvis hade tråkigt medan vi gratulerade farmor Britta på 82 års dagen.   En fd. stereo En hallbyrå med allt mindre knoppar, snart är han stor nog att kunna knapra i sig de översta också! En skrivbords hurts den 29 november, i dag när jag skriver detta är alla knoppar söndertuggade!   Sänglådan i farozonen...

Den nya hallmattan är nu ett minne blott liksom min nya fina ficklampa.


I söndags hälsade han vår nya flicka Amanda välkommen till familjen genom att tugga sönder hennes blodprovstagare!!

Hans mamma, Wilma tuggade sönder min Bricanylinhalator vilket resulterade i övernattning på Södra Djursjukhuset i Skärholmen när hon var ungefär lika gammal!


Ja vad ska man göra med denna lilla terrierorist?? 

Förmodligen bara härda ut tills dumheterna växer bort för det gör dom som tur är! ( Hoppas jag ;) )

Just nu sover han så sött vid mina fötter sååå oskyldig sååå.

 

I dag när vi kom hem ifrån Södertälje hade faktiskt Tindra lyckats hitta på lite bus för en gång skull..

Hon har börjat att ligga ovanpå burarna som finns uppställda som hundkojor lite här och var i huset och förmodligen ville hon leka med katten Sudden i vardagsrummet, varpå hon hoppat ner innanför kompostgallret ifrån hallburen.

Busat med katten varpå tre blommor vält vilket resulterat i att golvet var fullt med blomjord när vi kom hem.

Nåja, jag skulle ju ändå julstäda vardagsrummet snart!


Det är vid sådana här tillfällen man önskar att det var tillåtet med att ha dörrar på burarna hemma.

( Inte tillåtet att stänga in hundarna annat under transport, tävling/ jakt enligt Jordbruksverkets bestämmelser.)

Tindra på kontoret  med den fd. stereon i bakgrunden.. Alla hundar slappar i hallen.


Nu är det dags för mig att ta en kvällsfika, skriver mer i morgon om Wilmas och Emmys besök här!


Trevlig lördagskväll!



Tjingeling!









Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Skapa flashcards