Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Britt - 12 januari 2011 09:14

Hallå alla vänner igen, ni har väl inte gett upp hoppet om att få läsa om vår vardag?

Här följer lite uppdateringar om vad som hänt sedan förra inlägget..


Här har det varit full fart ända sedan året startade så jag har inte haft tid att sitta vid datorn.

Wilma har varit på besök två gånger med sin familj och det är SÅÅ roligt när de kommer hit alla.


Lilla Emmy vårt barnbarn har blivit upptagen i den Kristna församlingen genom sitt dop den 8 januari i Överjärna kyrka.

  Emmy Elise Brander( i bakgrunden syns även det andra barnet, Joel som döptes samtidigt.)   faddrarna, Mia, Elin, EMMY, mamma Anna, pappa Daniel,faddrarna Fredrik och Robin

Emmy skötte sig så bra i kyrkan och sa just ingenting utan log till prästen bara när han förättade dopet. När vi var tillbaks till församlingshemmet somnade hon så gott i sin vagn undertiden vi smaskade på smörgåstårtorna    presentbordet   supersmaskiga smörgåstårtor i mängder!!


När vi inte har varit på dop har vi tagit lååånga sköna promenader i snön och inte minst SKOTTAT en jäkl* massa snö!


Här följer lite bilder på hur det kan se ut när vi är ute:

  Nu ska vi se....en hund....två hundar....och tre hundar! Då var alla infångade.

  Full fart på Tindra   Stilstudie på Tindra   Elvis i skogen     Tindra älskar att hoppa över snövallarna och kravla sig tillbaks i djupsnön   Å hej!   Mimmi i full fart   Hmmm undrar vem som kissat på denna sten tänker mog Elvis och Mimmi tindra däremot kommer till husse som fotograferar det händer ju att man får en liten godbit om man kommer..   Tindra ur spår som vanligt..   "hopp sten" gäller även på vintern.


När man så kommer hem igen kan man ju alltid spana efter några grannhundar...

  Harry och Aounghus var är ni??


Väl hemma är det vilodags för både två och fyrbenta familjemedlemmar..

  Mimmi sträcker lite på sig innan hon slår sig ner bredvid husse och Tindra     Elvis älskar "sin" Royal Canin matta som matte fick när hon var på en utbildningskväll, den är sååå skön att sova på.

Tindra i favoritpositionen, här har vi inga höftledsproblem ännu.    Elvis tycker nog att Tindra kunde leka lite med honom istället för att slöa.   Mitt ben säger Tindra och lägger huvudet på det.


I måndags började skolan igen för barnen och jag "firade" det med att få bröstsmärtor som inte ville ge sig, så tillslut blev det till att ringa 112 och få transport in till sjukhuset med ambulans.

grANNEn kom hit och hjälpte mig med hundarna i väntan på att Micke kom hem.

Själv blev jag så bra omhändertagen, av både ambulanspersonalen, akutpersonalen och ganska omgående uppkörd till min gamla "arbetsplats" IVA för hjärtövervakning, jag fick fönsterplats och egen tv så det gick ingen större nöd på mig.

Men det var läskigt att få så ont i bröstet..hualigen.

Blodproverna och övervakningen visade att det inte var en hjärtinfarkt så klockan 01 fick jag åka upp till en vårdavdelning för att ge plats för nästa "infarktobsare"( så kallas man när man är intagen för observation med bröstsmärtor).Vi var många sådana, mest män som skottat snö och fått ont.


I går fick jag så genomgå ett arbetstest där man belastar hjärtat genom att cykla och det visade att jag "bara" har högt blodtryck som tur är!

Så nu är jag hemma igen med en ny blodtrycksmedicin som förhoppningsvis ska hjälpa mig få ner trycket.


Tänk om man var en huskatt som Stisse istället, han vet hur man tar det lugnt minsann....bara att lägga sig på köksbänken och sova HELA dagen..

  Mina tomtar tycker nog Stisse och klämmer mer sig emellan dem.


Nu är julen utstädad i huset så nu behöver han inte dela sin favoritbänk med jultomtarna längre.


Själv ska jag passa på att gå över till grannen Birgitta och få en kopp kaffe medan hundarna vilar efter dagens promenad.


Ha det så gott och


Tjingeling!




Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards