Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Britt - 17 februari 2011 06:40

Hallå igen!


Ytterligare några dagar med snö och kyla har avlöpt sedan sista inlägget .


I dag blir det återbesök hos veterinären för Andi efter morgonpromenaden som får bli en lite kortare sväng än gårdagens.

I går var vi ute och "njöt" av blåsten i 1,5 timmar, vi gick förvisso inte så långt utan den långa tiden berodde på svårigheter att ta sig fram i skogarna pga all snö!


Hundarna liksom matte får rejält med motion när vi stapplar fram på obefintliga vägar, dvs vägen finns där under typ 1 meter snö eller nåt!


Annars så försöker vi ta det lugnt här hemma, jag har fortfarande ont i nacken vilket resulterar i oborstade hundar( och då menar jag inte ouppfostrade sådana   )


Hundarna är iallafall snälla och håller mig sällskap när jag sitter vid datorn .

  Tindra och Elvis håller span på vägen och berättar om det kommer någon på vägen medan jag bloggar.

 

Tur att vi har en stor tomt med framplogade vägar på gräsmattan så hundarna kan springa ute och leka trots snön när jag inte orkar promenera flera gånger om dagen med fyra hundar på en gång!

Vid möte med hundkompisar nu när Andi också går med, får jag sätta mig i en snödriva ibland eftersom jag knappt orkar hålla i nästan 65 kg hundar som blir glada och vill leka med kompisarna!

Kan tänka mig det nog ser dråpligt ut när jag slänger ner baken i snövallarna och sätter mig ner vid mötena till en början.


(Det är också tur att alla vänner vi möter i skogen vet om att våra hundar är snälla för annars finns ju alltid risken att någon skulle bli rädd för oss).


Så fort hundarna har hälsat på varandra kan vi släppa alla lösa för lek i skogen.

Det är ganska otroligt att två unghanar och sju tikar kan gå tillsammans i skogen utan groll.

Nu är det dags att se till så att de tvåbenta ungdomarna kommer upp och iväg till skolan.


Ha en riktigt bra dag!

Elvis som inte alls brukar tigga vid bordet skickar en hälsning till alla vänner!

    Tigga jag?? Nej bara lite trött och behöver stöd för huvudet!



Tjingeling!



Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Skapa flashcards