Alla inlägg den 12 april 2011

Av Britt - 12 april 2011 07:33

Hejsan alla vänner!


I dag fyller vår första hund Wilma 5 år!           

Hipp hipp hurra!!!

 

Det är tack vare Wilma jag kom över min svåra hundrädsla, glömmer aldrig Mickes förvåning när han frågade mig vad jag önskade mig i födelsedagspresent och jag svarade: En hund!

I alla fall den 8 juni 2006 så åkte vi iväg till Björkvik till Carina och Hans på kennel Måndags för att titta på valparna där.


Micke var VÄLDIGT avvaktande till mitt påhitt och upprepade hela tiden att vi har ju katterna!

Ända tills han fick Wilma i sin famn och hon GENAST lade sig tillrätta på hans arm och somnade, DÅ smälte hans   och så blev hon vår nya familjemedlem!


I dag bor ju Wilma i sin nya familj hos Camilla och Mattias, och barnen Noah , Vide och Dante i Åby!


Så här söt var Wilma när hon flyttade in hos oss 2006 8 veckor gammal.

  Ni förstår att inte Micke kunde låta bli att köpa denna lilla sötnos va?

 

Idag är hon ju som sagt var mamma till 9 valpar och 5 år, tänk vad tiden går fort, en sån tur att jag själv inte åldras  


       Wilma för ett år sedan.


Annars så skiner solen över Larslund   och hundarna njuter av att kunna gå ut och in i huset via den öppna altandörren som de vill.


I går satt jag och grannen Siv på altan och drack kaffe i 30 graders värme medan Elvis och Boss busade och lekte för fullt i trädgården.

 

Man ska INTE klaga det var underbart att bara sitta i linne och fika.        

  grabbarna bus!


Mimmi och Tindra fick stanna inne under grabbleken och gnaga på gotteben.

 

När så Boss och Siv gått hem var det dags för inspektion av Mimmi.

 

Elvis däremot letade efter smulor på fikabordet, förgäves!


Nu ligger alla hundar och sover efter morgonsvängen och jag ska fortsätta vara nyttig.


Ha en underbar dag alla!


Tjingeling!



Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards