Alla inlägg den 23 april 2011

Av Britt - 23 april 2011 05:39

En liten Andi för önska er alla vänner en riktigt GLAD PÅSK!


Här hemma har vi överlevt den besvärliga förkylningen även om det är segdraget...vad har då hänt sedan förra bloggen??

JO:

Förra lördagen var Tindra och Mimmi testhundar på BPH ( Beteende och Personlighetsbeskrivning på Hund)

Det är en ny form av beskrivning av hundarnans mentalitet som SKK håller på att arbeta fram i samarbete med Curt Blixt bland annat och till vissa moment behövdes det flera testhundar.

Igentligen var det tänkt att Elvis och Tindra skulle utföra det men eftersom Tindra och Elvis hade hittat på lite bus på fredagen och Elvis inte mådde så bra fick han åka iväg till Veterinär Per i Katrineholm akut, vilket alltså resulterade i att Mimmi vara "stand in hund".

  En lokal skur av hushållspapper landade i Larslund medan jag hade fredagsstädning inför Wilmas besök!

Vems idé det var att tugga sönder en hel rulle hushållspapper vet jag inte, men om man får gissa utifrån tidigare påhitt så ligger ju Elvis bra till......

Kan tänka mig att grannarna hade roligt när jag sprang runt i blåsten...Ja det blåste bra förra fredagen..och försökte plocka upp allt papper!


I allafall så fick Elvis ont i sin mage sent på kvällen och ville inte sova, utan vandrade runt i huset HELA natten varför ett besök till veterinären med både vanlig röntgen och kontraströntgen påkallades. Veterinären hittade inget direkt i magen men efter en rejäl dos smärtstillande så blev Elvis bättre på lördagen.


På söndagen kom lilla Emmy hit med mamma Anna, pappa Daniel och farbror Marcus.

Oj vad hon växer det lilla livet!

Snart är hon 7 månader!

  Emmy och farbror Marcus   Emmy och bonusfarfar Micke   Min pappa säger Emmy och pekar på Daniel   Emmy och mamma Anna Farmor Britt pussar på gullungen Emmy    Fikadags och Marcus passar på att leka lite med Emmy Pappas gamla Duplo ekorre duger än att äta på när det kliar i tänderna!

I allafall så hade vi alla en fantastisk söndag och alla njöt av vårsolens värme och Mickes goda grillade fläskfilé till middag.


I går var vi iväg till min syster Marie och åt lite gott tillsammans med hennes familj Magnus och barnen Sebastian och Mathilda, mamma Gunilla med hunden Bruno och min storebror Björn och hans Lena.

Massa god mat blev det och mellan förrätten och huvudrätten passade jag på att klippa Bruno som snart åker iväg med matte till Naxos, Grekland där släkten har ett hus.

  Gunilla med Bruno som inte är färdig klippt ännu på bilden.

Magnus och Björn har hunnit till ost och kex omgången, mycket god mat var det!

Västerbotten paj med löjrom, färskostfylld Lax med pommes chateau, ostbricka och som avslutning kaffe och vitchokladmousse med passionsfrukt.

  Micke , Lena och Sebastian  Storebror Björn och jag

En glad lillasyster Marie


Stackars Mathilda åt så mycket av den goda maten att hon fick gå och lägga sig innan det blev dags för efterrätten och hann aldrig bli fotograferad.

Jag som inte har så stor mage fick ta med mig min hem...så den som spar hon har...

  Ska bli smaskigt att äta upp den till frukost ...


I dag blir det vedhuggning, sill och grillad oxfilé tillsammans med grannarna Birgitta,Thore och Charlotta och Marcus.


En riktigt GLAD PÅSK på er alla!!


Tjingeling!


 

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards