Alla inlägg under november 2011

Av Britt - 27 november 2011 18:56

Hallå igen alla vänner!


Ja då är det dags för första advent igen...ett år sedan sist ;)


I dag så var jag iväg till kyrkan som vanligt, för att fira det nya kyrkoåret.

Älskar stämningen i kyrkan när alla ljus är tända och man känner doften av nybakat saffransbröd....

Jo, i min kyrka luktar det nybakat.....

För traditionsenligt  bjuder Röda Korset på kyrkkaffe med nybakat saffransbröd och pepperkakor efter gudstjänsten och i år serverades fikat i Cafét i Stigtomta kyrka därav doften av nybakat.

Kyrkokören sjöng som vanligt vackert.

 


När jag inte är i kyrkan så lever livet som vanligt...i alla fall nästan....

Har haft en hel del hälsoproblem på senaste tiden men nu hoppas jag att det är över, för att behöva sitta 12 timmar på akuten är ingen höjdare.

Känns ju som att man skulle kunna göra sååå mycket roligare saker än att vara där.


Hundarna mår i alla fall bra och Elvis fortsätter med sina berömda upptåg!

Häromdagen hade han tuggat sönder mina nya vinterkängor som jag var så glad över att jag hittat på rea på Hööks ( 399:- ist för 799:-)

 

Jag fick i alla fall använda dem två gånger så de blev ju lite sandiga på sulan!


Tindras tratt fick sig också en omgång en dag när jag var iväg på sjukhuset.

 

Jag tar det som ett tecken på att den aldrig mer kommer att behövas!


Vad har vi mer gjort här hemma?


Jo, bakat saffransbröd, både hemma och hos svärmor ( som INTE hundarna får smaka på! )och vanliga bullar till de som inte gillar saffran.

 

Här är det farmor Britta som fått sig en omgång bullar bakade förra helgen.


Adventspyntat huset, ute och inne.

Jag ÄLSKAR när det lyser lampor överallt i mörkret!

Och som tur är finns det numera LED lampor som inte drar så mycket el!

En röd slinga i flaggstången leder våra gäster på den rätta vägen i mörkret!

     

Här njuter Tindra och Elvis i ett adventspyntat klipprum medan matte bloggar.


Fast tittar man ute i trädgården i dagsljus kan man inte fatta att det snart är december!!!

      Krysantemum,Penseér och Rosor som blommar för fullt!


Fast om man tänker på hur det såg ut för ett år sedan ute så vete tusan om jag inte gillar denna vinter bättre åtminstone ur snöskottningssynpunkt!

Vi fick ju t.o.m rekvirera en liten grävare att köra ut snön med ifrån tomten!

   

     


Nä nu lämnar vi snöeländet och hoppar raskt över till något MYCKET trevligare!


Lilla barnbarnet Emmy växer så det knakar och har nästan börjat PRAOa på pappas jobb...

Tut tut tut tut här kommer brandkåren....


 

brum brum brum är vi framma snart pappa??

   

Hrmmm ser ut som om Räddningstjänsten i Södertörn skulle behöva en ny förarstol till brandbil 21 351!

Börjar bli lite sliten...


Var jag inte duktig på att köra brandbil?


Emmy med pappa Daniel


   

  Det måste vara betryggande för de som bor i Järnatrakten att veta att det finns blivande brandmän på tillväxt!


Nej, nu är det dags att göra kväller!


Elvis hälsar att han skulle vilja få sin frukost serverad på bordet som husse och att de där kulorna som alltid serveras borde bytas ut mot fil och musli, smörgås!

 

Tänk om matte inte satt mitt emot.......


Ha en trevlig advent!


Tjingeling!

Av Britt - 16 november 2011 09:48

Hallå igen alla vänner där ute!


Ja då har det gått drygt två veckor sedan jag bloggade..

Jag misstänker att jag inte får något pris för flitigt bloggande i alla fall.


Vad har hänt sedan sist?

Jo, Tuva, Wibrimic's Amazing Grace har varit här på klippning.

Så här fin blev hon efter den:

Trött Tuva efter massa bus med Elvis och mamma.

Syrran Tindra var lite sur på att Tindra fick all uppmärksamhet och fick därför inte busa så länge med henne.


Jag har hjälp Charlotta med hennes hundar är hon var till Danmark på utställning och passade på att gosa en massa med de söta Shiba valpar hon har.

 

De ser ju ut som små nallebjörnar så man har ju lust att smuggla med sig en hem.

Undrar hur flocken här hemma skulle reagera om det kom en liten Shiba i huset?

Nåja, snart så blir det väl förhoppningsvis valpar här.

Väntar på att Wilma ska börja löpa och sedan får vi se hur det går, kommer det att bli något mellan henne och Johnny?


Vad har mer hänt?

Jo, Emmy har lärt sig att gå!

Och någon....(Elvis? Tindra?) har käkat liiite på Zakarias gympasko...

Man skulle ju tycka att 20 månaders unghundar skulle sluta med sådana dumheter...men tydligen inte!


Annars flyter dagarna på.

Elvis föredrar att ligga på kattpelaren och spana ut över sina domäner.

 

När jag är sen i säng ser det ut så här...

 

Tindra och Mimmi njuter för fulla muggar av min plats.


 

men sträng matte som jag är...eller inte ...så får Mimmi flytta ner i korgen ( i allafall en liten stund) när jag vaknar på morgonen är det tre hundar och minst en katt i sängen mellan oss!!


Elvis är en rolig prick, han älskar att titta på Animal Planet och Cesar Milan!

Varje gång jag sätter på dessa program ställer han sig framför tvn och tittar.


 

Här ett program om apor.


Nu är det hög tid att gå hem till taxkompisarna och Birgitta och Thore på lite förmiddagsfika.

Ha det så gott!


Tjingeling!

 

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Skapa flashcards