Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Första advent

Av Britt - 27 november 2011 18:56

Hallå igen alla vänner!


Ja då är det dags för första advent igen...ett år sedan sist ;)


I dag så var jag iväg till kyrkan som vanligt, för att fira det nya kyrkoåret.

Älskar stämningen i kyrkan när alla ljus är tända och man känner doften av nybakat saffransbröd....

Jo, i min kyrka luktar det nybakat.....

För traditionsenligt  bjuder Röda Korset på kyrkkaffe med nybakat saffransbröd och pepperkakor efter gudstjänsten och i år serverades fikat i Cafét i Stigtomta kyrka därav doften av nybakat.

Kyrkokören sjöng som vanligt vackert.

 


När jag inte är i kyrkan så lever livet som vanligt...i alla fall nästan....

Har haft en hel del hälsoproblem på senaste tiden men nu hoppas jag att det är över, för att behöva sitta 12 timmar på akuten är ingen höjdare.

Känns ju som att man skulle kunna göra sååå mycket roligare saker än att vara där.


Hundarna mår i alla fall bra och Elvis fortsätter med sina berömda upptåg!

Häromdagen hade han tuggat sönder mina nya vinterkängor som jag var så glad över att jag hittat på rea på Hööks ( 399:- ist för 799:-)

 

Jag fick i alla fall använda dem två gånger så de blev ju lite sandiga på sulan!


Tindras tratt fick sig också en omgång en dag när jag var iväg på sjukhuset.

 

Jag tar det som ett tecken på att den aldrig mer kommer att behövas!


Vad har vi mer gjort här hemma?


Jo, bakat saffransbröd, både hemma och hos svärmor ( som INTE hundarna får smaka på! )och vanliga bullar till de som inte gillar saffran.

 

Här är det farmor Britta som fått sig en omgång bullar bakade förra helgen.


Adventspyntat huset, ute och inne.

Jag ÄLSKAR när det lyser lampor överallt i mörkret!

Och som tur är finns det numera LED lampor som inte drar så mycket el!

En röd slinga i flaggstången leder våra gäster på den rätta vägen i mörkret!

     

Här njuter Tindra och Elvis i ett adventspyntat klipprum medan matte bloggar.


Fast tittar man ute i trädgården i dagsljus kan man inte fatta att det snart är december!!!

      Krysantemum,Penseér och Rosor som blommar för fullt!


Fast om man tänker på hur det såg ut för ett år sedan ute så vete tusan om jag inte gillar denna vinter bättre åtminstone ur snöskottningssynpunkt!

Vi fick ju t.o.m rekvirera en liten grävare att köra ut snön med ifrån tomten!

   

     


Nä nu lämnar vi snöeländet och hoppar raskt över till något MYCKET trevligare!


Lilla barnbarnet Emmy växer så det knakar och har nästan börjat PRAOa på pappas jobb...

Tut tut tut tut här kommer brandkåren....


 

brum brum brum är vi framma snart pappa??

   

Hrmmm ser ut som om Räddningstjänsten i Södertörn skulle behöva en ny förarstol till brandbil 21 351!

Börjar bli lite sliten...


Var jag inte duktig på att köra brandbil?


Emmy med pappa Daniel


   

  Det måste vara betryggande för de som bor i Järnatrakten att veta att det finns blivande brandmän på tillväxt!


Nej, nu är det dags att göra kväller!


Elvis hälsar att han skulle vilja få sin frukost serverad på bordet som husse och att de där kulorna som alltid serveras borde bytas ut mot fil och musli, smörgås!

 

Tänk om matte inte satt mitt emot.......


Ha en trevlig advent!


Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt - 19 maj 2014 18:58


Halloj!! Det var verkligen ett bra tag sedan jag hade lite nytt att skriva om här. Men nu så kan vi berätta att barnbarn nr 2, Tilde, Sonja Brander kommit! Hon föddes den 11 februari klockan 04:01 och vägde 4408g samt var hela 53,5 cm lång. ...

Av Britt - 22 december 2013 20:37


En riktigt God Jul till er alla från oss!

Av Britt - 21 oktober 2013 16:17

Halloj igen alla vänner! Ja då är jag tillbaks på bloggen. Vad har då hänt sedan förra inlägget? Jo, vi( jag och maken) har varit till London på Proms in The Park 2013. Som vanligt en härlig upplevelse, sitta tillsammans med 40 000 andra och ...

Av Britt - 22 september 2013 19:35

Halloj igen!Får blogga ifrån mobilen idag igen.Vi får se hur det går...I dag passade vi på att åka till Charlotta för att gosa lite igen med Elvis och Moas valpar.Valparna har hunnit bli 8 veckor nu och letar nya kärleksfulla hem att flytta till!Här ...

Av Britt - 17 september 2013 14:56

Halloj!Jag har inte dött! Men datorerna och jag är osams, gör ett försök att blogga från mobilen..Nu är Elvis och Moas valpar snart 8 veckor och därmed redo för att flytta till sina nya hem.Det finns både hanar och tikar otingade som gärna vill komma...

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Skapa flashcards