Alla inlägg den 15 december 2011

Av Britt - 15 december 2011 06:46

Halloj igen alla vänner där ute!


Ja nu närmar sig julafton med stormsteg.......  


Julkonserterna avlöser varandra och den 4 december höll Vrena Gospel konsert en i Stigtomta kyrka.

301 personer fyllde kyrkan till sista plats nästan och oj vilken skönsång vi fick njuta av!!



 

Tindra och jag var iväg till "stan" en kväll för att träffa Fredrik Steen som höll ett föredrag och vi vann en Hurtta sele på Arken Zoo innan föredraget!!

   

Rosa och fin sele att användas på promenaderna.

Reflesvästarna sitter självklart på så vi syns i skogen.


Jägarna har morgonsamling som tur är utmed vår promenadväg så vi hinner oftast få information var de tänker hålla till på morgonen och kan undvika gå dit.


 

Visst är det vackra soluppgångar trots avsaknaden av snö!

   

Mitt onda ben har hämtat sig igen så förra lördagen var jag på Stora Stockholm och tittade på alla hundar som ställdes ut, våra egna fick stanna hemma i år.

Mimmi blev ju champion där förra året så hon fick stanna hemma med husse och vila.

Någon vila blev det dock inte för min del, för det finns ju MASSOR av att titta och köpa där!

 

Denna lilla Wheaten fick följa med mig hem liksom en ny klippmaskin, UTAN sladd så nu slipper jag irritera mig på att sladden alltid är i vägen!!


Klippmaskinen invigdes igår av lilla söta Isa ( Wibrimic's Blue Moon Of Kentucky) som kom hit för att bli julfin.

Först blev det lite lek med brorsan Elvis.

     

Lååång tunga blir det när man busat med brorsan!!

Isa var så duktig på trimbordet att jag inte ens behövde sätta fast henne och inte en tova på hela kroppen så matte, Pia hade gjort ett superbra jobb.

Pälsen har utvecklats jättebra och hon är såååå lik mamma Wilma!

Så här fin blev hon :

   

Ska bli roligt att ställa ut henne i vår!

När Isa, husse Pelle och matte Pia skulle åka hem till Trollstigen lämnade de kvar dessa fina tomtar!

t.o.m Micke som inte är så förtjust i tomtar föll för dessa två!!


Nu väntar morgonkoppen te och därefter prommisen med taxkompisarna!


Ha det så bra och tänk på detta ...

 


Tjingeling! 

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Skapa flashcards