Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Britt - 21 februari 2012 08:55

Halloj igen!


Ja då har det gått några fler dagar sedan jag sist bloggade...

Vad har hänt sedan sist då?


Jo, jag har varit hemma hos Bibbi på kennel MiniMax och tittat på små söta Cavaliervalpar.

Alltså finns det något härligare att se än en flock småpuppisar ligga och äta?

Mamma Ella med sina småttingar.


Jag har också fått hem mitt Ingela Ljung konstverk ( Ingela är en kollega till min son Marcus)

Det köptes på  hennes vernissage i Nyköping och det föreställer Ingelas tolkning av en Bob Dylan låt:There's beauty in the silver singing river.

Så nu pryds hallväggen hemma av två Helena Stålgren (som är min lillasyster) de små katttavlorna och Ingelas Videkissar och solfjädern Micke hade med sig hem ifrån en av  sina Kinaresor.

 


Snön har ju även behagat komma till Mickes stora glädje!

ÄNTLIGEN fick han plocka fram den nya snöslungan som han kämpat så länge för att kunna köpa.

( Det var omöjligt att få tag på någon innan vintern, LÅÅÅÅÅÅÅNG kö på Jula men till sist så var det hans tur och då vill han ju självklart kunna testa den)

 

Nu har den iallafall använts en gång denna vinter alltid något, den gamla dog ju efter hårt slit förra vintern!


Jag var iväg med Viking Cinderella förra veckan tillsammans med sonen, Marcus och två av hans kompisar.

Mina gamla vänner ifrån Tom Rocker Band( fd T-Cats) spelade ombord och det var även meningen att Peter Jezewski (fd Boppers) skulle uppträda, tyvärr var Peter sjuk så Carina Jarnek fick rycka in istället.

På båten pågick också världens största Whiskymässa och entrén dit ingick i resans pris, liksom provsmakningsbiljetter!

Jag dricker INTE! Whisky så ni kan tänka er att grabbarna/gubbarna ombord tyckte att jag var tokig som åkte på en Whiskykryssning....men det fanns Champagne och Choklad till provsmakning så även jag blev tillfredställd.

 

Man fick en bag med ett provsmakarglas och avsmakningsbiljetter innan man gick ombord på båten, så nu har Micke fått en ny "matlådeväska".

Kvällen inleddes med en god middag i restaurangen, först en aperitif: Apple Martini    

Huvudrätten bestod av Sjötunga.

När vi sedan gick till vår hytt visade det sig att grabbarna i bandet hade hytterna mitt emot oss!!!

Tala om tur, nu kunde vi verkligen träffas mellan spelningarna och prata gamla minnen.

 

 Jag som inte dansat på typ 10 år var uppe på dansgolvet massor, blev t.o.m lite jitterbuggmoves!!

Snacka om att jag mådde som en 98-åring dagen efter med värkande höfter...

Aj Aj Aj men det var det värt!!

På hemresan blev det en smaskig fläskfilé med jätteräkor som fick landa i magen.

 


Whiskymässa, tarvar ju att man införskaffar lite whisky till käre maken som däremot dricker den varan.

Och eftersom vi föder upp Irländska hundar fick det bli Irländsk Whiskey med i bagaget hem!

 

En 8-årig Gleenoire till findricka och en vanlig Tullamores till Irish Coffen,som jag däremot dricker :))


I går var jag hem till Wilmas familj och hälsade på, passade på att gå över henne lite med saxen också.

 

Wilma med stora lillhusse Noah!


Väl hemma dök strax Wilma sonen, Wibrimic's Barefoot Ballad: Wille upp med matte Agneta och husse Love, och jisses vad han är lik brorsan Elvis!!! 

Dock inte lika påhittig och busig enligt husse och matte, men samma härliga sätt att lägga huvudet på sned som mamma Wilma och syrran Isa!

   

Wille fick låna brorsans Tarzankalsonger för att eliminera revirkissning.

Gofika blev det också eftersom Agneta och Love tagit med sig både semlor och princessbakelser!

Wille och Tindra gör sitt bästa att försöka förmå Agneta ge dem lite semla..

Efter gott fika blev det så trimbordsdags även för Willes räkning...

Wille gånger två...


 

Wille fick så kallad vinternäsa förra vintern, så när det är kallt och solfattigt ute är det brunnäsa som gäller;)

 

Fina Wille såååå lik brorsan Elvis såå!

Elvis


 

Elvis     


Nästa vecka kommer förhoppningsvis Isa hit så då blir det uppdatering om hur hon har det.


Gullungen Emmy var här med sian föräldrar i söndags och hon får avsluta denna blogg.

Näsa!

   

Emmy och pappa Daniel.


Ha det så bra tills vi hörs av nästa gång!

Glöm inte broddarna när ni går ut på promenaderna!


Tjingeling!   

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards