Direktlänk till inlägg 5 april 2012

Blåkullaresa med sliten kvast, går det? Tuva på spa & GLAD PÅSK!!

Av Britt - 5 april 2012 16:48

JAHA, DET ÄR JU TYPISKT!

Skärtorsdag idag så då tar jag fram kvasten min för att förbereda den årliga resan till Blåkulla...  

Upptäcker då till min förskräckelse att den farit illa under vinterförvaringen...hur ska det nu gå??

Varför finns det ingen Svensk Kvastprovning som skickar ut kallelse till årlig kvastbesiktning??

Fast denna kvast skulle säkert fått körförbud om jag besiktigat den!!...


Ja, då blir det väl till att stanna hemma i år?

Undrar om det kommer någon häxa hit och håller mig sällskap??

Nåja, nog gnällt om kvastproblem och raskt över till något roligare!


I dag kom vår Tuva, Wibrimic's Amazing Grace ( Majsan) hit på ett litet påskspa.

 

Så här såg hon ut efter badet.

Hon ser ut att fundera på om fönen snart ska komma och få henne torr... och visst kom den fram..

Långhårig men nyfönad väntar Tuva på att sax, kam, klippmaskin och klotången ska ge henne en omgång.

Nyklippt Tuviluv!


  

Skönt att få slappa lite efter trimbordsrundan.


Efter en massa bus med Elvis blev det korgen i köket som blev favoritplatsen i väntan på att matte kom och hämtade henne.


 

Fina Tuva innan hon åkte iväg hem till Pia för att hälsa på familjen och lilla Filip som hon inte träffat på länge!


Nu är det dags att ordna fram lite mat.


En riktig GLAD PÅSK önskar vi er alla!     


 

MIMMI GER ELVIS EN PÅSKPUSS!


Tjingeling!!

 
 
Ingen bild

Pia T.

6 april 2012 10:44

Vilken tur att kvasten inte duger att flyga med... vädret på väg till Blåkulla var nog både kall och blåsig och idag regnar det !
Riktigt APRIL-väder med andra ord!
GLAD PÅSK till er alla ute i Larslund och till alla syskon och med-syskon som fyllt 2 år !
Påskpuss till brorsan Elvis från Isa som hälsar genom matte Pia.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt - 19 maj 2014 18:58


Halloj!! Det var verkligen ett bra tag sedan jag hade lite nytt att skriva om här. Men nu så kan vi berätta att barnbarn nr 2, Tilde, Sonja Brander kommit! Hon föddes den 11 februari klockan 04:01 och vägde 4408g samt var hela 53,5 cm lång. ...

Av Britt - 22 december 2013 20:37


En riktigt God Jul till er alla från oss!

Av Britt - 21 oktober 2013 16:17

Halloj igen alla vänner! Ja då är jag tillbaks på bloggen. Vad har då hänt sedan förra inlägget? Jo, vi( jag och maken) har varit till London på Proms in The Park 2013. Som vanligt en härlig upplevelse, sitta tillsammans med 40 000 andra och ...

Av Britt - 22 september 2013 19:35

Halloj igen!Får blogga ifrån mobilen idag igen.Vi får se hur det går...I dag passade vi på att åka till Charlotta för att gosa lite igen med Elvis och Moas valpar.Valparna har hunnit bli 8 veckor nu och letar nya kärleksfulla hem att flytta till!Här ...

Av Britt - 17 september 2013 14:56

Halloj!Jag har inte dött! Men datorerna och jag är osams, gör ett försök att blogga från mobilen..Nu är Elvis och Moas valpar snart 8 veckor och därmed redo för att flytta till sina nya hem.Det finns både hanar och tikar otingade som gärna vill komma...

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards