Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

En blöt dag på Wheatenfestivalen med både sorgliga och glada inslag.

Av Britt - 17 juni 2012 13:20

Halloj igen alla vänner i regnet!


Ja då var årets Wheatenfestival avklarad!


Det blev en LÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG blöt dag i goda vänners närvaro.


Tyvärr började dagen inte så bra då min kusin Maud ringde och berättade att min moster tillika Gudmor Anna-Lena inte längre finns hos oss!

Efter en lång kamp har hon nu fått frid!

Moster blev bara 71 år,nu är hon tillsammans med sin syster, Mor och Far i Guds Rike.

Sakta, så sakta Du tynade bort.Vi stod vid Din sida så hjälplösa blott.
Stilla kom döden kom som en vän, tog dig i handen och ledde Dig hem.


 

Nu över till det roliga och då menar jag inte det faktum att det regnade, regnade och regnade nästan hela tiden.

Inte heller det faktum att domaren var VÄLDIGT noggrann under bedömningen av hundarna så att det tog väldigt

L Å Å Å Å N G  tid att bedöma de 48 hundar som var på plats.

Nej betydligt roligare var det att Mitt barnbarn kom och gratulerade mig i efterskott ute på Bastmora.

Emmy , Anna och Daniel


 

Emmy med farmors present.

Vad är det för spännande i påsen??

 

En Hätt!!

Jo, jag hade önskat mig en häst eftersom Anna varit iväg till Island på ridresa.

Tänkte att hon kunde smuggla med sig en Islänning hit i bagaget...

Hon hävdade att det var svårt så jag fick en gosehäst istället!

Emmy ser lite bekymrad ut.

Ska farmor få en gosehätt? och inte jag? I bakgrunden fixar Ulla fika.

 
Jag bad Emmy passa Hätten åt mig och det ställde hon självklart upp på!!

Duktiga Emmy!!


I utställningsringen var det dags för grabbarna, Elvis och Andi att tävla.

Andi som aldrig varit i en utställningsring tyckte att det var lite läskigt så hans svans försvann när han skulle inspekteras.

Bortsett från svansfrånvaron såg han riktigt bra ut. 

Lite photoshop på svansen så skulle han se riktigt bra ut!

Elvis däremot har inga problem med att hålla sin svans uppe, däremot har han väldigt bråttom runt i ringen och har fullt upp med att kolla in alla snygga tikar vid ringside så koncentrationen på matte och domaren är inte den bästa.

Han kom dock på 4 plats i Öppenhaneklassen av 11 stycken.

Hrmmmm såg jag inte någon snygging i det tältet??

   

Domaren och jag väntar på att regnet ska avta lite så att jag ska kunna visa Elvis i "triangeln"( man går fram i ringen i en triangelform så att domaren kan se hundens rörelser bakifrån, från sidan och framifrån)


kläm o känn!


Hrmmm valppäls kvar på ryggen.

 

En stilig Gutt tyckte domaren, lite stora öron dock ;) jag fattar inte att alla tjatar om Elvis stiliga öron...hahaha lite stora men....the more the merrier!


Innan tikarna skulle in var det bland annat: Barn med hund och Axel och Tea, lillhusse och matte tävlade mot varandra. Axel fick låna Isolde av Susanne VonMentzer-Andersson.

 

Tea med Andi och Axel med Isolde.

Axel och Isolde

Tea och Andi

Vann gjorde Axel och priset var två godispåsar! Isolde fick korv av Axel.

 

 Tea och Andi får sina godispåsar.

Matpaus innan Tindra och Tuva skulle in.

Matte Åsa, bonusmatte Anna och Tuva på trimbordet.

Tindra fick sitta på en handduk för att inte bli blöt innan hon skulle in i ringen.


Åsa djupt koncentrerad med Tuva, Wibrimic's Amazing Grace. Trots att det var 8 år sedan Åsa ställde hund fanns takterna kvar i henne! jag och Tindra står bakom.

 

Tuva och Tindra.

Tuva och Åsa

Tuva

Wibrimic's Amazing Graze: Tuva.


Sedan var det dags för Tindra och mig att bli bedömda.

Wibrimic's A Thing Called Love: Tindra


Tindra och jag i bakgrunden ser ni Tea, Tomas,Malin och Axel, Tuva på trimbordet med matte Ulla och en nöjd matte Åsa som jag tror tyckte att det var en rolig dag så jag hoppas att det kan bli lite utställningsdeltagande i framtiden....


Tindra kom på 4:e plats i Öppenklassen i Bästa tik blev hon oplacerad.

 

När man varit så duktig i ringen får man pussa på matte!! 

 

Tuva close up!


Efter en massa timmar i Bastmora kunde vi äntligen packa ihop allt och bege oss hemåt till Mimmi som tillbringat sin dag hos taxkompisarna, men först blev det snabbmat tillsammans med Emmy och Daniel på Burger King i Järna.

Tre generationer på BK

Emmy


I morse var alla trötta, åskan och regnovädret gjorde ju inte så att man ville stiga upp ur sängen. Så här såg det ut när katten Stisse gått ut.

 

Det blev tv frukost med Stig Helmer Story efter morgonkissen.

Mimmi slappade i sin soffa med bebismagen i vädret.

 

Elvis sov under soffbordet med en kudde som huvudstöd.

Tindra däremot föredrar sitt älskade fårskinn.


Tillslut ringde Birgitta och bjöd över oss på fika och när vi kom över dit så låg alla fyra taxarna på sofflocket.

lilla Flisan 11 veckor har lärt sig av de andra och gör självklart likadant.

Molly ( farmorsmor) Nilla farmor och lilla Flisan

        Flisan close up!

Flisan och Micke myser i solskenet.


Nu är det hög tid att jag slutar, möte med styrelsen i Familjehemmens Riksförbund väntar.


Ha det så bra! 


Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt - 19 maj 2014 18:58


Halloj!! Det var verkligen ett bra tag sedan jag hade lite nytt att skriva om här. Men nu så kan vi berätta att barnbarn nr 2, Tilde, Sonja Brander kommit! Hon föddes den 11 februari klockan 04:01 och vägde 4408g samt var hela 53,5 cm lång. ...

Av Britt - 22 december 2013 20:37


En riktigt God Jul till er alla från oss!

Av Britt - 21 oktober 2013 16:17

Halloj igen alla vänner! Ja då är jag tillbaks på bloggen. Vad har då hänt sedan förra inlägget? Jo, vi( jag och maken) har varit till London på Proms in The Park 2013. Som vanligt en härlig upplevelse, sitta tillsammans med 40 000 andra och ...

Av Britt - 22 september 2013 19:35

Halloj igen!Får blogga ifrån mobilen idag igen.Vi får se hur det går...I dag passade vi på att åka till Charlotta för att gosa lite igen med Elvis och Moas valpar.Valparna har hunnit bli 8 veckor nu och letar nya kärleksfulla hem att flytta till!Här ...

Av Britt - 17 september 2013 14:56

Halloj!Jag har inte dött! Men datorerna och jag är osams, gör ett försök att blogga från mobilen..Nu är Elvis och Moas valpar snart 8 veckor och därmed redo för att flytta till sina nya hem.Det finns både hanar och tikar otingade som gärna vill komma...

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards