Direktlänk till inlägg 28 juni 2012

Dag 51 i dräktigheten

Av Britt - 28 juni 2012 07:50

Halloj igen!


Nedräkningen inför Mimmis valpning är inne på slutspurten nu bara ca två veckor kvar innan valparna kommer.

Så här ser magen ut nu.

   

Långpromenaderna är indragna för hennes del utan vi lufsar lite runt i omgivningen bara i hennes egen takt.

Elvis och Tindra får gå morgonprommisen med husse medan vitvå ligger kvar i sängen och trynar oss... 


I morgon är det dags för hennes sista Herpes vaccination och då får även lilla Flisan, taxvalpen jag är gudmor åt följa med så att hon får sin 12v DHPPI spruta.

Här trynar lilla Flisan på kökssoffan hemma hos husse och matte på Larslundstorp. 


En hälsning ifrån Wilma och matte Marianne har kommit.

De följer oss via bloggen. HEJ HEJ!!

Så här lyder det senaste mailet ifrån Ödeshög:

Vi föjer med spänning Mimmis valpande och håller tummarna för att allt
ska gå bra.
Wilma och jag mår alldeles utmärkt trots det mindre

utmärkta sommarvädret.
Vi har varit en vecka hos gamla kompisar i

Småland och min stolthet över Wilmas uppförande är stor !
Hon har varit

med på kalas här i helgen och charmat alla.
Nästa vecka ska Christer,

Wilma och jag till Orust och bo på hotell.
Det är skönt att hon gillar

bilåkning.
Jag är väldigt glad att jag har Wilma och hon verkar vara nöjd med mig.
Motion får vi också båda två !!
Ha det gott !!! Marianne


Tack för hälsningarna du skickar Marianne!


Det är så roligt att få rapporter ifrån våra "valpköpare"
en annan som är duktig på att höra av sig är Pia, Isas matte!!


Hej Hej på Er!!


Så här lyder den senaste rapporten ifrån Trollstigen:

En skön och solig midsommar önskar vi er allihop ute i Larslund !
 
Vi har varit med Isa hos vet. då hon skurit upp sin vä. baktass´trampdyna !
Sommarfester och en del glas på cykelbanor och i gräs där det luktar SÅ gott...
Löpet slutade i söndags 17/6 men ändå kan man inte springa och leka med sina hundkompissar... synd. Hon och Caruzo skulle ju träffas och springa kring på Brandholmsängarna.
Nåja, såret ser inte infekterat ut, hon har fått en honungssalva som ska hjälpa till med läkningen och så bandage och strumpa.
Tratten behöver hon inte då hon är duktig nog att låta den bandagerade tassen vara ifred .
 
Ska hälsa till dig Britt från Sickan B. Vi har talats vid i telefon och hon frågade om vi har kontakt med varandra !? och det har vi ju !
 
Ha det gott och tråkigt att höra om din moster/gudmor ! Vilken fin hjärtebukett du lagt ut på bloggen !
Hoppas att den blivande valpmamman Mimmi mår bra och hela familjen förstås !
Bor "hätten" hos dig eller Emmy ? Hon ser ut att vara en kramgo´liten tjej !
 
Hälsningar från oss ; Pia, Pelle och Isa förstås.
 
Tack för dina mail Pia!
 
Jo, Pia: "Hätten"( se tidigare blogginlägg) bor hemma hos Emmy, farmor Britt tyckte det var bäst att "hätten" bor i Järna hemma hos Emmy nu när farmor har mycker omkring sig inför valpningen   .
Emmy har förresten gått och blivit en stor tjej och fått en ny säng av farmor Britt, farfar Micke och farbror Marcus.
En juniorsäng minsann!!
 

Jisses vad tiden går fort!!
Snart får vi väl hjälpa till med moppeinköp......


Nä, nu får det räcka med rapportering för idag!
Jag måste gå ut och titta till grabbarna grus som tältat i natt och äta lite frukost.


Ha det så bra vi hörs snart!


Tjingeling!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt - 19 maj 2014 18:58


Halloj!! Det var verkligen ett bra tag sedan jag hade lite nytt att skriva om här. Men nu så kan vi berätta att barnbarn nr 2, Tilde, Sonja Brander kommit! Hon föddes den 11 februari klockan 04:01 och vägde 4408g samt var hela 53,5 cm lång. ...

Av Britt - 22 december 2013 20:37


En riktigt God Jul till er alla från oss!

Av Britt - 21 oktober 2013 16:17

Halloj igen alla vänner! Ja då är jag tillbaks på bloggen. Vad har då hänt sedan förra inlägget? Jo, vi( jag och maken) har varit till London på Proms in The Park 2013. Som vanligt en härlig upplevelse, sitta tillsammans med 40 000 andra och ...

Av Britt - 22 september 2013 19:35

Halloj igen!Får blogga ifrån mobilen idag igen.Vi får se hur det går...I dag passade vi på att åka till Charlotta för att gosa lite igen med Elvis och Moas valpar.Valparna har hunnit bli 8 veckor nu och letar nya kärleksfulla hem att flytta till!Här ...

Av Britt - 17 september 2013 14:56

Halloj!Jag har inte dött! Men datorerna och jag är osams, gör ett försök att blogga från mobilen..Nu är Elvis och Moas valpar snart 8 veckor och därmed redo för att flytta till sina nya hem.Det finns både hanar och tikar otingade som gärna vill komma...

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Skapa flashcards