Alla inlägg under juli 2012

Av Britt - 31 juli 2012 15:39

Halloj igen!


Då var det dags att introducera valparna för annan mat än mammas mjölk.


Tog det lite försiktigt och blandade till lite majsvälling till småttingarna.

Lilla Rosa flickan, Cheeky Chica gick raka vägen fram till matskålen och började dricka!

      

Nästa man att testa vällingen var brorsan Turkos ,Charming Casanova.


Mamma Mimmi visade de andra hur det går till och lite hjälp fick de av mig också men snart så var alla framme och tog sig en liten slurk.

   

Stackars Mimmi hade fullt sjå att hålla sina bebbar rena kring munnen. Välling överallt!



 
  När de så smaskat lite välling var det dags för en tupplur..

   

Valparna har börjat busa, morra och skälla lite nu så jag har gett dem två leksaker att "bita" på. Det är tur att IKEA finns som har så bra valpleksaker ( läs barnsaker)som inte piper!

    

Wibrimic's Charming Casanova, herr Turkos säger hej då för tillfället.


Ha en fortsatt trevlig dag!


Tjingeling!


Av Britt - 30 juli 2012 21:07

Halloj alla!


I dag var det dags för våra grabbar att åka på läger på Värmdö och då passade vi på att åka vidare till min gamla barndoms ö, RINDÖ!

På Rindö, utanför Vaxholm har jag tillbringat mina första 19 år och nu var jag nyfiken på vad som hänt sedan jag var där senast för 4 år sedan.

Regementet KA 1 är nedlagt 2000, så ingenting av min barndom därifrån finns kvar.

Posten, Kiosken,Rindöboden, Konsum, där jag började arbeta 9 juni 1973 är rivet liksom många andra byggnader.

Soldathemmet där jag bodde en tid hos familjerna Löfberg-Larsson är nerbrunnet också sedan många år. :(


Men vi börjar resan när vi åkt av färjan som vi tog ifrån Värmdösidan,Stenslätten över till Rindö.

Vi svängde höger när vi åkte av färjan och följde kajkanten förbi gamla oljedepån mot fortet Oscar-Fredriksborg, där vi åkte, kälke och pulka i jättebacken på vintrarna samt lekte "Röda och Vita" uppe på Övreverket,mm.

Vyn från färjan.

Rindösidan med Kasern där min bonuspappa Roy jobbade i måååånga år som Fanjunkare på 2.a Batt.

 

Oscar Fredriksborg fästningen som uppfördes på Oscar II tid.

 

På Värmdösidan står Smörasken som via tunnlar under Oxdjupet förband de båda fästningarna.

   

Uppe på dessa tak sprang vi ungar och lekte på 60-70-talet

Vår häftiga pulkabacke!. Men det var jobbigt att dra upp pulkan/kälken igen efter åkturen!

 

Ingången till Övre verket, där vi en gång gömde oss från beredskapsstyrkan som letade efter oss efter ett larm ifrån en militär som sett oss där uppe och larmat vaktchefen Tegelstam.

Vi fick SJÄLVKLART inte vara inne där och leka....men ungar och regler.... ja ni vet!

 

Vi for vidare ner till Måldepån, vår badplats på ön. Brevid denna låg den stora skjutbanan därav namnet.

 

På det här berget samlades vi ungdomar och drack TT mellanöl i Rigelloflaskor( av plast)....

på den tiden det fanns mellanöl! Ja, inte alla hade rätt ålder inne för att få förtära drycken men...

Här en bild ifrån den tiden!    

   

Utsikten ifrån berget. I farleden Oxdjupet mellan Rindö och Värmdö går alla stora färjor till Finland mm.

Självklart var jag tvungen att bada fötterna i Trälhavet.

Om jag hade varit lite mer smart hade jag tänkt på att ta med mig baddräkt och handduk så jag hade kunnat bada på riktigt.

Tänk att stenarna ner i vattnet fortfarande var lika vassa som på 60-70-talet!

I bakgrunden syns en rest av bryggorna vi brukade dyka ifrån.Nu finns det bara ett betongfundament kvar.

       

Här ovan är det jag och mormor och badar fötterna 1965 på Måldepån. 

 

Satt en stund och torkade fötterna innan vi begav oss vidare på ön.

 

Vi åkte till Rindöskola där vi hade fritidsgård på 70-talet.

Ner mot KA 1 och in genom gamla vakten, till vänster ser ni arresten med galler för fönstren där beväringarna fick sitta när de gjort eller inte gjort något "bus"..

Här brukade vi tjejer på ön hänga och flirta med grabbarna som satt i vakten..

Betänk vilka snygga grabbar som låg i lumpen när jag var 15-16 år och de var 18-19 år!!

     Här är en snygging som jag hade en flirt med, J Lindberg som jag blurrat ansiktet på av hänsyn till ev. barn och barnbarn till honom...Kan avslöja så pass mycket att han brukade ringa och väcka mig på mornarna ifrån vakten när han jobbade där, så att jag kom upp i tid till mitt jobb i köket på regementet och att han är född 1958.

Här ser ni gamla gymnastiksalen där jag ledde barngymnastik 1972-73

 

En av Kasernerna det fanns 4st FULLA med grabbar!!  Jag vet att vi lagade mat till 2000 pers när jag jobbade i köket på regementet. Det blev mååånga pannkakor att steka varje torsdag, kommer ihåg att vi började kl 07,30 direkt efter frukosten för att hinna med och att det var 5 pannkakor/ gubbe!

 

Markan

 

Markan dit vi gick för att köpa godis och kolla in killarna.

 

Sjukan där Regementsläkaren hette Holter Ison Hultman.

 

Badhuset där jag simmat måååånga mil! Jag simmade 1000meter varje dag innan jag gick till jobbet i matsalen.

 

Badhuset,  ifrån andra sidan.

   

Biografen där man kollade in filmer, barntillåtna kostade 1:- i entré och barnförbjudna 3:-!

Farbror Lundberg var vaktmästare och ibland såg han mellan fingrarna så vi fick se barnförbjudna filmer trots att vi inte hade åldern inne...Rosemarys baby t.e.x sedan vågade jag inte gå hem själv! Men det var några snälla beväringar som följde mig till grinden hem.

 

Gamla kanslihuset, där följande Överstar var regementschefer under min uppväxt:

  • 1957 - 1962 - Öv Olof Karlberg
  • 1962 - 1967 - Öv Curt Karlberg ( gav mig en 50 öring utanför Konsum varpå mamma trodde han var en "ful gubbe" gissa om hon skämdes när pappa berättade vem det var!)
  • 1967 - 1969 - Öv Björn Engwall
  • 1969 - 1974 - Öv Eric Jarneberg
  • 1974 - 1977 - Öv Sven-Åke Adler
  • 1977 - 1981 - Öv Per-Gunnar Fernander
  • 1981 - 1983 - Öv Lars-Göran Persson
  • 1983 - 1985 - Öv Öv Per Lundbeck
  • 1985 - 1990 - Öv Fredrik Hillelson ( Vi kamperade ihop på en KFÖ, Krigsförbandsövning) 1978 i Bergby när jag var aktiv Marinlotta.

 

Här är jag i manöverställning på färjan  mellan Vaxholm och Rindö 1978

Här är jag på sambandsutbildning i "Pinan", Karlskrona KÖS 1978  Bataljon Af Trolle

Även en Marinlotta behöver mat ibland!

Rast och vila för Marinlotta Lindgren! 



Nu tillbaks till nutid

   

Biblioteket där jag tillbringade så mycket tid att låna böcker att jag tillslut fick en egen nyckel dit!!

Bokmal av högsta rang var jag även på den tiden.

Vi fortsatte sedan vår färd till Grenadjärsvägen 8 eller BB Norra som det först hette 1965 när vi flyttade dit.

Där bodde jag åren 1965-1977 ca

 

"Mitt barndomshem" vi bodde på mittenvåningen till vänster, där fönstret i köket är öppet.

I dag bor en gammal kompis Brittis Holmqvist i vår gamla våning.

(Mamma dog 1988 )

Huset är numera bostadsrättsförening och grannhuset BB Östra håller man på att renovera upp lägenheterna i och de är till salu för en nätt summa av typ 3,5-4 miljoner styck (38000:-/ kvm) berättade Cornelia ytterligare en barndomskompis som numera bor i familjen Westers fd lägenhet längst ner till höger.

 

Det öppna fönstret på mittenvåningen längst till höger var mitt rum, de tre mellanfönstren var "vardagsrummet" där även syrran och brorsan bodde . längst till vänster mamma och pappas sovrumsfönster.

 

Mitt fönster längst till höger.

 

Mickes bil utanför porten.

 

Här är boden, där varje familj hade ett förråd. I vårt förråd ville jag ha en häst uppstallad...Hade inte alls förståelse över varför vi inte kunde ha en häst därinne.Jag skulle ju få köpa en häst för bara 1000:- av en släkting i Sandviken!


På väg till Vaxholmsfärjan, vi åkte självklart gamla vägen, passerade vi Vega skolan där jag hyrde en lägenhet på övervåningen av Vaxholms kommun 1977 för 112:-i månaden.

Rinnande kallt vatten i en slask i köket. Fotogenkamin i rummet som värmekälla och torrdass på gården ingick i hyran!

Mitt emot byggdes samtidigt ett av villaområderna på ön Vegabacken upp, där en kompis Christina bodde i ett hus med pool på tomten!! Tala om skillnad i bostadsstandard!

På vägen till dasset på morgonen kunde jag se Christina  bada i poolen!

Framme vid färjeläget, var det dags för lunch i min gamla arbetsplats Rindökiosken, som numera är rejält ombygd till krog.

När jag jobbade i Kiosken åren 76-77 fanns det inte ens toalett inne utan jag fick låsa kiosken och kissa i skogen bakom den!

Var det riktigt kris och jag behövde göra stort kunde jag få springa bort till varvet och låna toa där..

 

Dagens lunch blev kycklinggryta.

 

Färjan tog oss sedan över till Vaxholm där vi tog en snabbsväng bort till min mellanstadie och högstadieskola, Norrbergsskolan.

Burrr, vilka minnen.....inte alltid så trevliga...

Ingången till högstadiedelen.

Desto trevligare minnen har jag däremot av Storstugan, dit vi gick på lunchrasten och även hängde på fritidsgården på fredagar och lördagarna.

   

Vi passerade sedan Bion i Vaxholm nedan, som tydligen fortfarande är i bruk!

   

Och församlingsgården där man gick och läste på Konfirmationsläsningen. mitt emot ligger Andreaskyrkan där jag var SMU scout!


Bilfärden gick hemåt Nyköping igen, hem till småttingarna som Birgitta passat medan vi var på turnén.

 

Nu är det hög tid att jag går och lägger mig, klockan är mycket och jag misstänker att huvudet kommer att ha mycket att bearbeta efter denna dagstur.


Sov gott.


Tjingeling!   

Av Britt - 29 juli 2012 20:40

Halloj ifrån valphagen!!


Ja i morse var det dags att sätta upp valphagen så valparna numera kan gå in och ur valplådan som de vill.


Så här såg det ut i morse när tidningar, valphage och mattorna var på plats.

Först ut ur valplådan på upptäcksfärd var fröken ROSA, Wibrimic's Cheeky Chica tätt följd av fröken Gul: Wibrimic's Candy Cane.

     

Mjukt och skönt att ha en matta att kissa på och så halkar man inte så mycket på den som på tidningarna.

 

Full rulle i valphagen, sedan går de tillbaks till valplådan för att sova.

     


Vad stor världen blev nu?


Full rulle!

 

Vid dagens invägning blev resultatet detta.


BLÅ 1360g

TURKOS 1280g

GRÖN 1160g

ROSA 1360g

GUL 1180g

LILA 1210g

 

Ha en riktigt trevlig söndagkväll, vi hörs!


Tjingeling!

 


Av Britt - 28 juli 2012 20:52

Halloj igen alla vänner därute som följer valparna i C-kullens utveckling.


Nu är valparna bara några timmar ifrån att bli tre veckor gamla och nu börjar de vandra omkring och viftar på sina svansar och låter i lådan.

Jag har flyttat ut ur valprummet och i morgon är det dags för Micke att montera upp valphagen och ta bort väggen så valparna kan välja vart de ska vara.

Väntar också med spänning på när de ska börja skälla!

Vem har tid att titta på OS när man har sex små valpar som hittar på nya saker varje dag!?

 

Lilla fröken GUL, Wibrimic's Candy Cane på "walkabout"


Nu börjar valparna bli nyfikna på vad som finns utanför valplådan, de sitter på rumpan och tittar över kanten.

unge herr GRÖN, Wibrimic's Cosmos Caliber är nyfiken på mig medan syrran Wibrimic's Cheeky Chica sover.


 

Kom igen då alla...vi spränger lådväggen!

 

SLÄPP UT MIG valpmatte, Wibrimic's Cruiser Crusader ser nästan grym ut!

   

Ja vad skulle jag göra??    ....


 

Nästan tre veckor gamla, (inte tre månader som jag råkar säga på filmen) är det dags att utforska vida världen...ja, världen och världen, i allafall läge att ta bort kanten till valplådan så de kan prova nya valpgolvet.


Gisses vad tiden går fort!

Snart dags att sätta ut annons och se om vi hittar några som är sugna på en liten Wheatenvalp, fortfarande finns det en pojke och en flicka kvar otingade.

Så här vilda är de när det är dags för lite kvällsmat.

Om några dagar är det dags för valparna att få prova på valpmat!

     

Oj, ligger du där mamma, ursäkta jag ska fram här.....Chica möljer sig fram i lådan.


   
  Trångt när småttingarna ska fram.. 

I morgon blir det invägning av valparna.

Tänk att de såg ut så här för 20 dagar sedan!

   

Då vägde de mellan 208g( LILA flickan)- 298g (BLÅ pojken)

Den BLÅ pojken vägde 1 kg häromdagen när vi avmaskade dem.

Undrar om alla nått upp till den vikten i morgon?


I morgon fortsätter vi med målningen av grindarna. tre är klara och uppsatta, nu ska vi bara sätta upp wheatenskyltarna på dem.


Ha en riktigt trevlig kväll!


Tjingeling!

Av Britt - 26 juli 2012 22:24

Halloj igen!


Då var det torsdag och ytterligare en fin sommardag.

Fler sådana tack!


I dag startade jag dagen med att hämta Marcus kompisar ifrån Irland på Skavsta de ska tillbringa några dagar i Nyköping.

När jag kom hem igen hade Daniel och Anna med lilla Emmy hunnit komma hit.

Oj, vad tiden går fort, Emmy är ju redan stora damen och far om kring i full fart.

Bonusfarfar Micke har fullt sjå att hänga med i svängarna.

Efter en stunds busande blev det fikapaus och Emmy hittade en god chokladkaka att smaska på...

Mums en Favoritkaka ifrån City Gross

 

Oj, det var visst chokladfyllning i den!

Bäst att stoppa in hela kakan på en gång..

 

Chokladkaka är GOTT!!

 

Nej, ni får inte ta min kaka.....

   

Typiskt mamma och pappa, så fort man blir lite kladdig så ska man torkas ren!

 

Efter chokladkakeätandet stoppade pappa ner mig i hundarnas badbalja och sa åt mig att tvätta mig i ansiktet..

När jag badat klart gick vi till odlingslådorna där det finns smultron och jordgubbar.

Farmor ser ut som en puckelryggig gammal tant när hon plockar smultron åt mig i den blusen...

Perfekt att ha en farmor som plockar smultron åt mig tänker nog Emmy.

 

Finns det något godare än solvarma smultron?

Pappa Daniel fick för sig att han skulle plocka bär och rabarber för att koka saft till familjen, självklart skulle Emmy hjälpa till.

 

Farmor har en Saft Maja som familjen kunde få ta med sig och koka saften i hemma..

Men efter en stund kom vi på att den är ju gjord i aluminium och det fungerar inte på induktionsspisen hemma i Järna...

Alltså blev det hastigt och lustigt saft kok här hemma på stenåldersspisen!

     

Resultatet en massa god saft!

När vi saftat klart var det dags för Emmy att träffa småhundarna..

Oj småhundar..


  Spännande med småhundar..

Lilla fröken Gul: Wibrimic's Candy Cane ser nyfiket upp på Emmy..

 

Mimmi vill gärna pussa på Emmy hela tiden, Anna får klappa på henne som avledningsmanöver.

   

När dom är så här stora kan jag leka med dem eller hur farmor??



 

Nu får Emmy hälsa på lilla fröken Rosa: Wibrimic's Cheeky Chica.

   

Wibrimic's Cosmos Caliber får också lite Emmy gos. Mamma Anna hjälper till att hålla honom för säkerhets skull.

När Emmy gosat klart med valparna var det dags för den första avmaskningen.

Anna var hjälpreda.

Nu ska vi se...1 kg hund = 2 cm Banmint...

In i munnen med Banminten..

   

Liiite kom utanför...Wibrimic's Candy Cane får sin dos.

 

Bäst att slicka lite .

När så småttingarna fått avmaskningsmedel var det dags för de stora att få mat. Emmy serverade dem stolt.

Här Elvis! Du ska äta upp din mat nu...

 

Du med Tindra! Mimmi behöver ingen tillsägelse.

   

Så där ja, nu äter alla hundar!

Nu var du duktig Elvis...nu blir det gos

 

Mimmi får också Emmygos.

Farmors goseterriers fick sig en åktur i lära gå vagnen.

 

Ända in i pergolan gick färden.

 

En sån tur att Emmy kommer hit ibland så att gosehundarna får komma ut ifrån klipprummet.


Nu är det hög tid att säga godnatt en busig Emmy bjuder på lite sköna miner som avslutning!

       


Sov så gott!


Tjingeling!   

Av Britt - 25 juli 2012 21:07

Halloj igen!


Ja då var det onsdag och valparna är 17 dagar gamla och går omkring i valplådan och upptäcker varandra och den stoooora världen.


Dagen började med en morgonprommis med Elvis och Tindra eftersom Micke var i väg till Figeholm på ett jobb trots semester!!.

Promenaden resulterade i detta.

 

Kantarellerna bara hoppar upp ur diket när jag passerar..

Kantarellrensning är ju dock inte lika roligt som att äta nystekta smörstekta kantareller på en macka, men ett nödvändigt ont!

Den nya frysen är på plats i köket och den gamla som strular är förpassad till garaget i väntan på lagning.

Så här ser det ut för tillfället i köket.

Otroligt att det inte finns frysar ifrån andra än Elektrolux som är 180 cm höga.

Nu hade jag sån tur att teknikern i från Elektrolux var på jobb i Nyköping på dagen så han kom förbi en snabbis och kollade in frysen och trot eller ej han hittade inget fel???!!!

Hur i hundan kunde det vara -9 grader i frysen igår och maten snöig!! om den inte är trasig?

Dörren var stängd,har dörrlarm....

Nåja, han hör av sig igen på fredag.


Jag passade på att ha lite inomhusjobb idag eftersom det var så varmt ute ....NÄ, det var ett nödvändigt ont!

Grindarna behöver ny färg!

När jag höll på att måla som bäst fick jag trevligt besök.

Isa ( Wibrimic's Blue Moon Of Kentucky) och matte Pia ifrån Trollstigen kom förbi på en snabbklippning.

Jisses vad fin hon är och lik mamma Wilma!!

       

Lååång tunga efter att ha blivit klippt och busat runt i trädgården och lekt med brorsan Elvis.

Pia och jag försökte få till en bra bild med Elvis och Isa tillsammans men det var inte lätt, trots att Pia erbjöd godis...

   

Elvis är skeptisk till godiset...är du säker på att det inte är giftigt?? Isa däremot försöker nå godiset..

Inte de mest snygga poserna hos syskonen...


Småvalparna växer så det knakar och i morgon är det dags för den först avmaskningen för dem!

Cosmos Caliber (grön)  Charming Casanova (turkos) och Cute Caileen (lila) sover gott

 

Wibrimic's Cute Caileen, Caileen betyder Flicka på Irländska, hon heter alltså söta flickan och det är hon ju!

 

Wibrimic's Charming Casanova 


Caileen tar sig en slurk i morse medan alla andra sover gott. 


Det är gott att ha syskon att sova ihop med! Kolla in Caileens sovstil med tassarna i luften.   


Nu har mjölkmaskinen Mimmi kommit....skynda skynda!


Nu är det bråttom till maten! Viss förvirring uppstår innan valparna hittar rätt.


Äntligen Maaaat igen!


Nu är det dags för kvällspromenad för Elvis och Tindra.


I morgon kommer Daniel, Anna och Emmy, gullungen hit ska bli spännande att se hur hon reagerar på valparna!


Ha det så bra vi hörs snart igen!


Tjingeling




Av Britt - 24 juli 2012 23:31

Halloj!
Denna dag lär väl gå till historien!
I morse åkte Micke iväg på jobb trots semester.
Så jag fick gå morgonrundan med Elvis och Tindra och det var härligt.
Fantastiskt väder och massor av kantareller med mig hem är ju inte fel .
Väl hemma när jag sitter och dricker morgonkaffet börjar frysen larma.
Öppnar den och läser av termometern -9 grader!!
VA?? Frysen trasig igen!
Den som jag nyss betalat 2000:- till Elektrolux för lagningen av avfrostningselementet som jag upptäckte var trasigt på midsommardagen.
Ringer Elektroluxservice som säger att de kan sätta upp mig på jourlistan, då kommer teknikern NÄSTA tisdag!!
Sätter mig i bilen för att åka in till ELON butiken och upptäcker att ACn är trasig igen!
Klonk klonk klonk låter det sedan ifrån bakhjulet på vägen in till stan...förmodligen är det en fjäder som är på G att gå sönder.
Helt klart behöver jag en ny bil snart!
Nåja, jag kom helskinnad in till Gumsbacken och köpte mig där en ny frys ,Siemens denna gång utan självavfrostning!
Tillbaks till stenåldern igen men å andra sidan kan inte den biten gå sönder.
Så nu har jag en omaka frys i köket som dessutom är 5 cm HÖGRE än kylen eftersom den höjden inte fanns inne i vitt.
Den förra frysen är 4.5 år gammal!!
Nu står eländet i garaget och väntar på teknikern om en vecka.
Desto roligare var det när Agneta och Julia kom hit för att titta på valparna.
Det är ju de som äger valparnas pappa, Johnny.
Fika och valpgos och valparna fick sina klor klippta för första gången.


Kvällen slutade i allafall härligt med Allsång på Skansen och Tomas Ledin ( på tvn)


Tomas Ledin såg jag på Domino i Stockholm 10 Mars 1979 första gången!


Avslutar med en bild på lilla Chica som nu kan upptäcka världen seende och hörandes på 4 ben.


Ha en bra natt nu ropar sängen på mig!
Natti natti



Fakebild....inte klipper jag klorna på valparna så här..nä de är i min famn..


Vilken gammal bild på Tomas Ledin ifrån Domino i Stockholm 10 mars 1979


Wibrimic's Cheeky Chica close up.

Av Britt - 22 juli 2012 09:46

Halloj igen ifrån Valplådan i Granhed!


Nu har vi hunnit bli två veckor gamla och fått ögon.


I morse var det dags för invägning och eftersom de är så livliga nu, fick vi ta till en ny metod att väga valparna.

Jag har köpt en fin Wheatenkasse av Åsa HolmJalnefur som dessutom är matte till Mimmis pappa Dingo

(SUCH Fyra Tassars Kilbegan).

Hon är konstnär och gör bland annat textiltryck med Wheatenhundar på-

En sådan fin kasse köpte jag i veckan och den blev perfekt att stoppa ner valparna i och väga dem med hjälp av resevågen.

Man tager vad man haver...och en Wheatenkasse är ju aldrig fel att stoppa en wheatenvalp i!


Dagens vikter:

 

BLÅ.:770g

 

GRÖN:750g

 

TURKOS:790g

 

ROSA:810g

 

GUL:740g

 

LILA:710g



Några filmer på de små tog jag i går som visar deras framfart dessa fick jag inte med när jag bloggade ifrån mobilen igår så de kommer här istället.

(Filmerna är tagna med min iPhone och därför inte så bra kvalitet men man ser ju lite iallafall.)



 
När de inte far runt i lådan efter mat sovs det mest.

Gärna i en hel klunga på varandra eller två och två.

           

Fröken Rosa: med arbetsnamnet Wibrimic's Cheeky Chica och herr Turkos, Wibrimic's Charming Casanova

 

Cruiser och Cosmos

 

Herr Blå, har arbetsnamnet Wibrimic's Cruiser Crusader, vilar ovanpå syrran fröken Rosa : Cheeky Chica.

 

Herr Grön,har arbetsnamnet Wibrimic's Cosmos Caliber och Lila flickan Wibrimic's Cute Caileen

 

Fröken Lila, Cute Caileen

   

 

Fröken Gul med arbetsnamnet: Wibrimic's Candy Cane 


Nu är det hög tid att gå ut till garaget och titta hur det går för Micke som håller på att måla om våra grindar.


Ha en riktigt trevlig söndag!


Tjingeling!

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Skapa flashcards