Alla inlägg den 7 juli 2012

Av Britt - 7 juli 2012 07:15

Halloj igen!

Nu har natten gått och vi har varit med om massa saker.

Det började vid kissningen kring midnatt.

Då fick Mimmi syn på en igelkott på tomten som hon tänkte skicka till de sällare jaktmarkerna.

En snabb utryckning med hinken fick det bli och kotte fick flytta ut i skogen för att behålla sitt liv.

Vid nästa kissning följde katten StisseLilleman efter oss in genom dörren och när jag skulle stänga den låg det något i vägen.

Jag böjer mig se vad det var och upptäcker att det är en liiiiiten mus!

Musen springer in i hallen varpå Mimmi snabbt som sjutton biter ihjäl den!!

Terriertakterna sitter tydligen i fasten man håller på att valpa!

Den lilla musen fick jag förpassa till skogen också.

 

Efter musmordet sov jag gott i två timmar innan det var dags för nästa kissrunda.

Tempen är nere på 36.5 och Mimmi hässjar på och bäddar i valplådan.

   

Nu är klockan lite över 7 på morgonen och Mimmi testar vilken ställning som är skönast att ligga.

       

Nu är det hög tid för mig att få i mig en kopp kaffe för jag misstänker att det kommer dröja innan alla småpuppisarna är ute.


Vi hörs!!


Tjingeling!

Av Britt - 7 juli 2012 00:57

Halloj där ute!


Nu börjar det hända grejor här på Granhed!

Efter kvällsrundan började Mimmi att hässja och tempen hade sjunkit 1 grad till 36.7

Nu är klockan 01.00 ca och hon ligger i valplådan och hässjar efter en liten kisspaus.

Alltid bra att fotografera klockan så man vet när bilderna är tagna ;)


Nu ligger Mimmi i valplådan och öppningsskedet pågår.


Förra valpningen tog öppningsskedet nästan 1 dygn så jag ska försöka sova lite nu medan det är lugnt.

Fortsättning följer....


Tjingeling! 

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Skapa flashcards