Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

C-kullen dag 1

Av Britt - 9 juli 2012 19:51

Halloj igen!


Då har det gått 1.5 dygn i de små valparnas liv och de och mamma Mimmi mår bara bra.

Just nu ligger Mimmi och de och sover så gott i valplådan nedanför mina fötter.

Natten har varit lugn och Mimmi kan t.o.m lämna valplådan frivilligt och snabbkissa nu.

Men det är en snabbkissning.....

Så här ser det iallafall ut i valplådan :

   


       

Lite olika matposer.

Det är ju bara mat mat och åter mat för de små och så förståss en massa sova sova sova.


TRUMVIRVEL!!....   TA DA!

Kennel Wibrimic's proudly presents:

 

THE GIRLS!

 

Här är flickorna 1 dag gamla!

Lilla Fröken Rosa som kom först klockan 05.40

Lilla Fröken Gul som kom klockan 06.18

och sist och minst Lilla Fröken Lila som kom klockan 06.46


Ny TRUMVIRVEL!!......  

AND THE BOYS!


 

Här är pojkarna 1 dag gamla.

Unge Herr Blå som kom först klockan 04.24

Unge Herr Grön som kom klockan 04.58

och Unge Herr Turkos som kom klockan 05.55


             


Valpmorskan Birgitta och Thore kom över på gofika idag och gissa om att Mimmi blev galen av lycka över att höra deras röster!

Till slut var de tvungna att gå in i valprummet så att Mimmi kunde pussa på dem!

Jag och valparna fortsätter att sova ihop ytterligare ett par dagar och nu har jag vant mig vid min madrass på golvet så det är ok.

Förra gången vi hade valpar satte jag in en babyvakt i rummet så att jag kunde höra valparna om det var något blir väl till att byta batterier i apparaterna nu.


När jag inte varit i valprummet har jag hejjat på och servat grabbarna i hushållet ( de på två ben) när de rensat ogräs på grusgångarna.

Med dagens värme har det gått åt många liter saft och vatten till dem vill jag lova, men fint blev det!!

I morgon kommer Claes ifrån Swerock med mera gårdsgrus.

Den nya vägskylten är klar( vi hade en katt förut) och efter en hel dels funderande över vilken färg den skulle få, kom vi fram till att den inte skulle vara vetefärgad som hundarna utan mattsvart som alla andra skyltar och vindflöjlar.

Och jag vet!

Den ser kanske mera ut som en Kerry Blue med Wheatenhuvud när den är svart....

Jag är ju ingen stjärna på att rita Wheatens så den är kanske inte helt riktigt i proportionerna, men....


 

Här poserar jag och Mimmi brevid den i går innan valparna kom ut.


Nä, nu är det hög tid för en kopp kvällste innan madrassen ropar på mig.


Ha det så bra.


Tjingeling!!

 
 
Ingen bild

Halvbrorsan Andi

9 juli 2012 22:43

Hej mamma Mimmi! Vilka fina valpar du fick. Hoppas de är snälla med dig? Matte Malin säger att hon vill snosa på dem-men det vet jag inte om hon får. Då blir jag nog sotis.
Vad blir det för kuliga namn på dem? Elvis sånger??
Voff voff Andi

 
Ingen bild

Mamma Mimmi

10 juli 2012 14:31

Hej lilla sonen Andi. Klart att du ska låta matte snosa på dina halvsyskon! DU kommer ändå alltid vara hennes #1!
Valparna kommer inte att heta Elvis sånger, utan vad de ska heta är hemligt än så länge.... Hälsa alla i familjen! Vov,vov ifrån mamma Mimmi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt - 19 maj 2014 18:58


Halloj!! Det var verkligen ett bra tag sedan jag hade lite nytt att skriva om här. Men nu så kan vi berätta att barnbarn nr 2, Tilde, Sonja Brander kommit! Hon föddes den 11 februari klockan 04:01 och vägde 4408g samt var hela 53,5 cm lång. ...

Av Britt - 22 december 2013 20:37


En riktigt God Jul till er alla från oss!

Av Britt - 21 oktober 2013 16:17

Halloj igen alla vänner! Ja då är jag tillbaks på bloggen. Vad har då hänt sedan förra inlägget? Jo, vi( jag och maken) har varit till London på Proms in The Park 2013. Som vanligt en härlig upplevelse, sitta tillsammans med 40 000 andra och ...

Av Britt - 22 september 2013 19:35

Halloj igen!Får blogga ifrån mobilen idag igen.Vi får se hur det går...I dag passade vi på att åka till Charlotta för att gosa lite igen med Elvis och Moas valpar.Valparna har hunnit bli 8 veckor nu och letar nya kärleksfulla hem att flytta till!Här ...

Av Britt - 17 september 2013 14:56

Halloj!Jag har inte dött! Men datorerna och jag är osams, gör ett försök att blogga från mobilen..Nu är Elvis och Moas valpar snart 8 veckor och därmed redo för att flytta till sina nya hem.Det finns både hanar och tikar otingade som gärna vill komma...

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards