Direktlänk till inlägg 14 juli 2012

Då är vi nästan 1 vecka gamla....

Av Britt - 14 juli 2012 21:31

Halloj igen ifrån valplådan!


Om några timmar bara är det en vecka sedan vi kom och gissa om vi växt!


Unge herr BLÅ har ökat 73% (220g) och väger nu 518g.

Unge herr GRÖN har ökat 74% (191g) och väger nu 448g.

Unge herr TURKOS har ökat 82% (208g) och väger nu 458g.

Unga fröken ROSA har ökar 78% (215g) och väger nu 490g.

Unga fröken GUL har ökat 69% (177g) och väger nu 430g.

Unga fröken LILA har ökat hela 92%! (192g) och väger nu 400g.

 

Mat

Sexlingarna 14 juli, tjocka små korvar...

Herr Turkos och fröken Rosa

 

Fröken Gul drömmer

   

Herr Turkos

Herr Grön och fröken Gul som sover djupt och drömmer om MAT??

   

Liksom fröken Rosa

Fröken Gul igen

 

fröken Rosa

 

herr Grön

 

Herr Blå

   

herr Grön och herr Turkos tätt i hop

fröken Rosa och underst fröken Lila

 

Jing och Jang?  herr Turkos och herr Grön

Mat på sängen för alla tidigt i morse.

 

Mimmi svalkar mjölkmagasinen innan nästa matomgång ska serveras.

 

Nu är det avslappnat, tänderna är t.o.m framme!

 

M A T   M A T   M A T

 

några har somnat på maten.

På´t igen!

 


Mera matbilder...vi gör ju faktiskt inte mycket mer än att äta och sova än så länge.   


Vi tvåbeningar har gjort vårt bästa för att undvika regnet.

I går började Micke byta ut de liggande brädorna under staketet för att förhindra att småvalpar rymmer under staketet och att förhoppningsvis hålla igelkottarna utestängda från tomten.

Det sattes upp några provisoriskt för två år sedan och nu är det hög tid att permanenta det för husfridens skull.


Jag och hundarna tog det lugnt under tiden.

Jag hade en "tröttmössedag" och hade dåligt med energi så tydligen hade jag somnat i hammocken..

 

Det är tur att Elvis håller matte sällskap!

Till vänster under hammocken kan man se en av Mimmis gropar hon grävt i trädgården till sina valpar.


I dag var en bättre dag så jag åkte en sväng till affären och fyllde på skafferiet idag medan Micke passade på och städa i garaget och gissa?!

Han får åka till tippen igen!! 

Garagegolvet är återigen fullt med gamla badrumsskåp, mina gamla skolböcker och mina pärmar ifrån min Lottautbildning liksom min gamla Lottauniform som jag kvitterade ut 1978 när jag skulle åka till Pinan ( KÖS Karlskrona Örlogsskola) på Grundutbildning och TÄNK den hade konstigt nog krympt!!

Åhhh. nu får jag minnesbilder ifrån Bataljon Af Trolle och Kommendör Viktor Tornerhjelms välkomnande av oss Lottor.

För att inte tala om väckningen på morgonen.....Purr ut, purr ut överallt!! Allemans bäddning tvättning och klädsel!

Undrar om Försvarsmakten vill ha tillbaks den??

Kappan var modell 1960 och jag tror att klänningar och kavaj, skidbyxor och kjolen är i från 1940 talet....

Någon som är sugen på en gammal uniform hojta till annars tror jag den får flytta till Björshultstippen..


Nej nu är det bäst jag tar och kommer tillbaks till år 2012 och tänker på att det är hög tid att krypa ner på madrassen i valprummet om jag ska orka med morgondagen också.


Ha en härlig söndag!


Tjingeling!

 
 
Ingen bild

Pia T.

15 juli 2012 11:32

Regnet slutade just smattra på verandataket...Pelle har gått ut med Isa som ju är befriad från bandage på tassen !
Bilderna på de små "chokladbakelserna" är betagande! Ack att få lägga sin egen nos mot dom när dom är nyätna och valpmorsan städat så fin hos dom! Snart är det väl dags för "snabelmonstret" att göra entre´i deras värld... att busa med, åka på... Isa har aldrig varit rädd för dammsugaren som en del hundar ju är, tack Britt för även den fina träningen!
Det låter både skönt och jobbigt med garagestädningen... mest skönt tror jag i slutändan! Heja Micke! Söndagshälsning till er och 1-veckorskullen med mamma Mimmi, Tindra och Isa´s brorsa Elvis / Pia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt - 19 maj 2014 18:58


Halloj!! Det var verkligen ett bra tag sedan jag hade lite nytt att skriva om här. Men nu så kan vi berätta att barnbarn nr 2, Tilde, Sonja Brander kommit! Hon föddes den 11 februari klockan 04:01 och vägde 4408g samt var hela 53,5 cm lång. ...

Av Britt - 22 december 2013 20:37


En riktigt God Jul till er alla från oss!

Av Britt - 21 oktober 2013 16:17

Halloj igen alla vänner! Ja då är jag tillbaks på bloggen. Vad har då hänt sedan förra inlägget? Jo, vi( jag och maken) har varit till London på Proms in The Park 2013. Som vanligt en härlig upplevelse, sitta tillsammans med 40 000 andra och ...

Av Britt - 22 september 2013 19:35

Halloj igen!Får blogga ifrån mobilen idag igen.Vi får se hur det går...I dag passade vi på att åka till Charlotta för att gosa lite igen med Elvis och Moas valpar.Valparna har hunnit bli 8 veckor nu och letar nya kärleksfulla hem att flytta till!Här ...

Av Britt - 17 september 2013 14:56

Halloj!Jag har inte dött! Men datorerna och jag är osams, gör ett försök att blogga från mobilen..Nu är Elvis och Moas valpar snart 8 veckor och därmed redo för att flytta till sina nya hem.Det finns både hanar och tikar otingade som gärna vill komma...

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards