Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Valpbus, Uppfödarmöte och ytterligare en inläggning på sjukhuset.

Av Britt - 26 oktober 2012 09:31

Halloj igen!


Ja då har det gått ett antal dagar sedan jag sist skrev något här.

Vad har då hänt?

Småttingarna växer och utvecklas helt enligt skolboken.

Just nu ser de ut som små högbenta borderterriers.

Julia har hittat en ny favoritplats i huset.

Leksakskorgen som är en gammal utrangerad Willys kundkorg fylld med mjuka gosedjur.

     

Det är tur att man inte lägger ner en massa pengar på dyra Biabäddar.

Jag köper billigare kopior på Hööks som kostar hälften så mycket som orginalen. Bara 449:-

Casanova har slaktat två bäddar i hörnorna när han kännt sig sysslolös.

Det är tur att Hööks säljer billiga överdrag för bara 129:-, lite silvertejp på bädden och ett nytt överddrag så är bädden som ny igen!

Undrar om Casanova kommer att bli en ny Elvis??  

Ingen idé att byta överdrag förrens valparna vuxit lite .

Annars så är det tv mys som gäller.

Julia och jag tittade på Animal planet en kväll och det var jätteintressant tyckte hon.

 

Spännande program Rescue Vet.

 

Wow en hund på tvn!

 

Fast reklamen är inte lika intressant!


Förra lördagen var jag iväg på uppfödarträff i Gränna. Fick skjuts av Agneta på kennel Conors.

Det var 25 uppfödare på plats + några Wheatenägare som hade en trevlig dag på Motell Vätternleden.

Alltid roligt att träffa kollegor och bli uppdaterad om hälsoläget i rasen.

En massa god mat och fika fick vi också. Lyxigt att slippa laga mat en dag.


I måndags var det föräldradag på skolan så jag var ett par timmar i Zakes klass i dag är det dags för Perrys klass att få besök.


Tisdagen blev inte så trevlig däremot.

Jag har ju haft ont i min mage i två veckor och fick äntligen en tid till vårdcentralen.

Väl där blev jag snabbt undersökt av läkaren och omedelbart vidareskickad till lasarettet eftersom jag hade så ont och feber.

Alltså blev det ytterligare en sväng till akuten, där jag hade sån tur att en förälder till en gammal klasskamrat till Zake blivit inkallad för att korta ner tiderna för triagerningen ( sorteringen) av  patienterna så jag behövde bara ligga dryga timmen innan jag omhändertogs.

Två timmar efter ankomst hade jag blivit undersökt av läkare, prover tagna och jag fått dropp och morfin.

Måste vara rekord!

Ytterligare någon timme senare hade jag blivit skiktröntgad och körd upp på avdelning 10.

(Jag berättade om behandlingen jag fick på kortvårdsavdelningen sist ochdå ordnade läkaren så att jag kom upp på kirurgavdelningen istället.)

Där uppe blev jag omhändertagen av världens underbaraste personal, fick t.o.m ett eget rum.

 

Där låg jag fram tills igår kväll så gott som fastandes hela tiden med dropp, en massa prover togs som visade på normala värden och en gastroscopi gjordes för att titta så jag inte fått magsår.

Allt såg normalt ut så läkaren trodde jag fått något som heter körtelbuk.( även om inte riktigt stämmer in på de symptomen)

Det enda avvikande de hittade var en 9 mm körtel i nedredelen av buken på höger sida.

I allafall visste inte läkarna mer förutom att jag fortfarande har ont i magen!

Så jag fick åka hem igår kväll.

Borta bra men hemma bäst!

Hem till den trånga sängen där tre hundar och en katt trängs med oss tvåbeningar!

 

Stämmer så bra så...bara de tre valparna som inte får plats i sängen!


Höstvädret i dag är ju härligt med någon minusgrad och sol.

 

Lite hälsningar ifrån valparna har kommit.

Först en bild ifrån Cayleens familj där hon ligger i en likadan soffa som vi har!! och sover gott i samma position som sin mamma. Jag var tvungen att titta två gånger på bilden när jag fick den!



En hälsning ifrån Skips familj har kommit, där de visar hur duktig kontorist han är!

 

Duktiga Skip ( Wibrimic's Cosmos Caliber) sorterar papper och agerar papperstugg!


Ludvig ( Wibrimic's Cruiser Crusader) i Transtrand har ju en Wheatenkompis Eddie,som bara bor en 10 minuter ifrån honom. Eddie kommer ifrån Conors och är knappt tre månader äldre bara Så här kul har de när de träffas .

   

( bilderna har jag lånat ifrån matte Camillas Facebook, därav de svarta kanterna)


Nu är det hög tid att göra mig i ordning för skolbesöket.


Ha en riktigt härlig helg och glöm inte att flytta tillbaka klockan på söndag och sätta på vinterdäcken nu är vintertiden här!


Tjingeling!


 
 
Ingen bild

Chico & Ewa

26 oktober 2012 20:51

Hoppas du kommer att må bättre nu😃
Kramar från
Chico & Ewa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt - 19 maj 2014 18:58


Halloj!! Det var verkligen ett bra tag sedan jag hade lite nytt att skriva om här. Men nu så kan vi berätta att barnbarn nr 2, Tilde, Sonja Brander kommit! Hon föddes den 11 februari klockan 04:01 och vägde 4408g samt var hela 53,5 cm lång. ...

Av Britt - 22 december 2013 20:37


En riktigt God Jul till er alla från oss!

Av Britt - 21 oktober 2013 16:17

Halloj igen alla vänner! Ja då är jag tillbaks på bloggen. Vad har då hänt sedan förra inlägget? Jo, vi( jag och maken) har varit till London på Proms in The Park 2013. Som vanligt en härlig upplevelse, sitta tillsammans med 40 000 andra och ...

Av Britt - 22 september 2013 19:35

Halloj igen!Får blogga ifrån mobilen idag igen.Vi får se hur det går...I dag passade vi på att åka till Charlotta för att gosa lite igen med Elvis och Moas valpar.Valparna har hunnit bli 8 veckor nu och letar nya kärleksfulla hem att flytta till!Här ...

Av Britt - 17 september 2013 14:56

Halloj!Jag har inte dött! Men datorerna och jag är osams, gör ett försök att blogga från mobilen..Nu är Elvis och Moas valpar snart 8 veckor och därmed redo för att flytta till sina nya hem.Det finns både hanar och tikar otingade som gärna vill komma...

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards