Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

Terrierterroristerna försöker rymma hemifrån & Daniel 29 år

Av Britt - 30 oktober 2012 09:33

Halloj igen!


Nu händer det grejor vill jag lova!

I går kväll hörde Micke hur det knaprade under matsalsskåpet som vi fått flytta in i valprummet eftersom matsalen numera är Zakes rum.

När han böjer sig ner och tittar under skåpet upptäcker han detta!!

Valparna håller på att tugga sig genom väggen ut i hallen!!

   

Mina skydd mot ev. valpkiss håller de också på att knapra i sig!

Liksom hörnan på skåpet!!

Mickes arvegods, demolerat av terrieristerna!!

Han muttrade lite....förra valpkullen förstörde parketten i vardagsrummet och denna kull väggen!!

Ja det är inte billigt att vara uppfödare!

Särskilt inte som det fortfarande finns två osålda valpar kvar + Julia som inte kan åka förrens 3 januari 2013!


 

Kompostgaller, vad vore hundägarlivet utan kompostgaller!!


För något år sedan gick det ett program på tv som hette: Huset fullt av hundar!

Säsong 2 av den serien kan vi spela in här:

     

Elvis och Mimmi leker.


 

Alla sex trötta efter lek.


Daniel fyllde 29 år i går.

Hur gick det till??

Jag är ju bara 35 hur kan då min äldsta son vara 29?? 

Daniel firades i allafall i förskott i lördags , fast i ärlighetens namn fick nog Emmy mest saker...

Hittade rosa ridbyxor till henne, två par jeans med hästar på och en jättesöt ko pyjamas bl.a när jag köpte Daniels presenter.

Rosa fina ridbyxor!

 

Ko pyjamasen

 

Farmor och Emmy ( usch farmor ser trött och sliten ut efter sina turer på sjukhuset)

 

Middagen bestod av Tacos och bröderna Marcus och Daniel gjorde sitt bästa för att se grymma ut.

Daniel hade beredskap på Räddningstjänsten därav brandmanskläderna.

Som tur var blev det ingen utryckning under tiden vi var där!

 

Emmy hjälper pappa öppna paketen.

   

Här farbror Marcus, hjäp mig!

 

En stor kastrull! Nu kan pappa koka äppelmos!

 

En mycket nöjd Emmy pustar ut mellan Farfar Micke och farbror Marcus.

Micke har fått  den stora äran att hålla i leksakerna!


Nu  har lugnet lagt sig i huset efter morgonpromenaden och leken ute i regnet, dags för mig att VILA!


Ha en riktigt bra tisdag!

 

Julia myser i köket.


Tjingeling!

 
 
Ingen bild

Pia T.

30 oktober 2012 20:11

Ja kära nå´n... de är påhittiga de små liven... inte en tråkig stund varken för hundar eller deras människor... det gäller visst att ha verktygsväskan i ordning och pengar i plånboken...
Isa hälsar att hon mår bra igen och det gick lika fort att "bli bra" som att känna sig frisk! Att få så hög feber, varken vilja äta eller dricka, inte kunna hoppa upp i bilen, vara "snäll" som en liten ängel, låta sig vägas och stickas och klämmas på och så visade proverna till slut absolut INGENTING som var fel !?
Skönt men konstigt ! Isa hoppas förstås också att valpmatte Britt mår bra nu !? Ja, tänk att så unga... flickor kan ha så vuxna söner...GRATTIS morsan o farmor Britt! Vi på Trollstigen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt - 19 maj 2014 18:58


Halloj!! Det var verkligen ett bra tag sedan jag hade lite nytt att skriva om här. Men nu så kan vi berätta att barnbarn nr 2, Tilde, Sonja Brander kommit! Hon föddes den 11 februari klockan 04:01 och vägde 4408g samt var hela 53,5 cm lång. ...

Av Britt - 22 december 2013 20:37


En riktigt God Jul till er alla från oss!

Av Britt - 21 oktober 2013 16:17

Halloj igen alla vänner! Ja då är jag tillbaks på bloggen. Vad har då hänt sedan förra inlägget? Jo, vi( jag och maken) har varit till London på Proms in The Park 2013. Som vanligt en härlig upplevelse, sitta tillsammans med 40 000 andra och ...

Av Britt - 22 september 2013 19:35

Halloj igen!Får blogga ifrån mobilen idag igen.Vi får se hur det går...I dag passade vi på att åka till Charlotta för att gosa lite igen med Elvis och Moas valpar.Valparna har hunnit bli 8 veckor nu och letar nya kärleksfulla hem att flytta till!Här ...

Av Britt - 17 september 2013 14:56

Halloj!Jag har inte dött! Men datorerna och jag är osams, gör ett försök att blogga från mobilen..Nu är Elvis och Moas valpar snart 8 veckor och därmed redo för att flytta till sina nya hem.Det finns både hanar och tikar otingade som gärna vill komma...

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards