Alla inlägg den 18 november 2012

Av Britt - 18 november 2012 10:54

Halloj igen!


Ja då är det söndag och bara fem hundar i huset!


I går kom nämnligen Annika,Johan, Felix& Max hit för att hämta hem sin nya familjemedlem,

Wibrimic's Charming Casanova.

Casanova bor numera i Karlskoga.

Här är Casanova innan han flyttade!

 

Kvällsmat i fredags

 

Samt vila med syrran Julia

   

Åhhh vad det är skönt att svalka magen!


Efter en liten fika och pappersgenomgång i går förmiddag var det dags för Casanova att få åka till sitt nya hem.

Lillhusse Felix provade på att gå en sväng med Casanova, eller var det Casanova som gick med Felix??

Husse, Felix och Casanova samt Matte, Annika

Här är hela familjen samlad!

Felix, Johan, Casanova, Max och Annika!

Casanova ser lite fundersam ut..

 

Casanova i sin nya bur.

   

Vad är det som händer?? Casanovas fina rosetter ifrån förra veckans utställning följde så klart med hem.

Efter en stund fick jag det här mms,et Casanova sov så gott i nya buren!


Väl hemma på Lupinvägen blev det lördagsmys i soffan!

   

Åhhh vilken skön soffa jag fått!!


När familjen åkt iväg med Casanova fick jag bråttom iväg till Södertälje, där Familjehemmens Riksförbund hade utbildningsdag/möte.

Lite för bråttom hade jag, eftersom klockan var 12.10 när jag kom iväg och mötet började klockan 09.30  ringde jag till Maria för att meddela att jag var på väg.


Man ska INTE prata i telefon och köra bil samtidigt, det vet ju alla, även jag....men......sitter och pratar i telefon när jag närmar mig Oppeby och glömmer att sakta in där det blir 60 km i timmen.

Ni som bor här vet ju att det står en fartkamera precis innan infarten till Brukshundklubben..

Babbel babbel i telefon och BLIXT!!!

Där blev jag fotograferad!!

SKIT också, har aldrig hänt förut!!

Tittar på hastighetsmätaren och den visar på liiiite mer än 60 km....får hoppas på att det blev en dålig bild, eller att första gången inte räknas!


Nåja, när jag kom fram till Södertälje visade det sig att juristen som skulle hålla föredraget kl 13 ( som jag hade bråttom till) var sjuk!!

RIDÅ!


I allafall fick jag lite tid över innan det blev middag på Torekällberget, så jag passade på att hälsa på Anna och Emmy,

Daniel var på SSK match.

Underbart men kort blev det besöket.

Farmors älskling!


På Torekällberget fick vi äta trerätters. ( iallafall de som har hela magsäcken kvar)

Först fick vi Toast Skagen och då var jag så hungrig att jag glömde fotografera maten.

Gott var det i allafall!


Huvudrätten var: Kalvbiff med potatisgratäng och rotfrukter...mums om man gillar rått kött.

Halva sällskapet skickade ut maten till köket och bad om att få köttet stekt...

   


Efterrätten, för de som åt ( inte jag) var Tiramisu och Kaffe.

Hemma i huset var jag först klockan 23.45

Riktigt nattsudd blev det.


I morse när jag var hemma hos Charlotta och var kennelflicka kom det en rapport ifrån Casanova ( som nog fått lite hjälp av matte Annika att skriva) så här låter den:


Status från Casanova- på lördagskvällen var jag helt slut av alla nya intryck.

 

Jag låg på rygg i soffan med tassarna på magen så när matte och husse skulle lägga sig fick dom väcka mig lite försiktigt och sen bar dom in mig i deras säng.

 

På kvällen hade vi tagit en promenad till affären och det var lite läskigt med alla bilar som lös i mörkret men matte knatade på som inget hade hänt så jag tänkte att det är nog inget att vara rädd för.

 

Jag kissar på samma plätt ute på gräsmattan hela tiden, fungerar bäst så!

Jag har inte kissat inne en enda gång och matte är så stolt.

Jag går till ytterdörren och så följer matte med så jag får kissa.

 

I natt sov jag så gott i matte och husses säng men jag jagade upp hela familjen kl. 03.30 för då stod lillhusse i dörröppningen och hade drömt mardröm.

Jag såg ju inte så bra så jag tyckte det var bäst att skälla så dom vaknade.

Matte gick upp och släppte in lillhusse ( vi hade galler för dörren så jag skulle vara i sovrummet och så hade dom ställt in min bur ifall jag ville lägga mig i den, haha precis som om jag skulle vilja det när det fanns en hel säng och vräka sig i) jaja, när vi ändå var vakna tyckte matte att vi går ut och kissar en sväng så det gjorde vi.

 

Sen hade vi pusskalas i sängen när jag kom i men sen sa matte att det var bra och vi skulle sova så då gosade vi ner oss alla fyra och somnade.

 

Den där lilla förstår jag nu ska också ligga här ibland...

Nu i morse så ska husse iväg och spela tennis och matte och jag har ätit frukost och sen varit ute på en skön morgonpromenad.

 

Jag har det bra och dom älskar mig massor här och jag får vara med överallt.

Kramar från Casanova Tjockt svart hjärta

Underbart!!

 

Här hemma ligger brudarna och sover hos mig i köket efter att ha busat runt och hjälpt husse att plocka hund   i trädgården !

Mimmi spanar efter taxkompisarna..

   

Tindra spanar också!

Chica trött

 

Och trötta Julia.

 

Nu är det nog dags att sluta för idag!

 

Ni andra syskon fär jättegärna maila bilder och rapporter ifrån er vardag!

 

Ha en fortsatt trevlig söndag!

 

Tjingeling! 

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards