Alla inlägg den 6 december 2012

Av Britt - 6 december 2012 12:00

Halloj igen!


Nu har det verkligen gått en lång tid sedan jag hade tid att sitta ner vid datorn och blogga lite.

Vad har då hänt här på tre veckor?

Jo, Elvis har gått ett viltspår igen, denna gång drog Birgitta bara en hjortklöv, inget blodande men det var inga problem för duktiga Elvis.

Spåret hade visserligen bara legat i tre timmar men å andra sidan har han inte gått något spår sedan i våras.

   

Duktiga Elvis med klöven.

Vi har ju sån tur att ha vännernaThore och Magnus som jagar vilket gör att vi får tillgång på klövar + att hundarna får träffa på vilt.

 

Här är det taxkompisarna och valparna som bekantar sig med ett rådjur.


Casanova har det jättebra i sin nya familj och hälsningar ifrån honom har det kommit.

Så här mysigt har han det!

Soffmys med matte Annika.

 

Sänggos med lillhusse.

 

Soffmys!


Här myser han med lillhussarna som inte kivas i soffan längre för att inte väcka Casanova när han sover!

Vilka underbara lillhussar som tar sån hänsyn till lillbrorsan Casanova.


Lilla Caileen har flyttat hem igen förra måndagen.

Hon mådde inte så bra när hon kom tillbaks och äter nu antibiotika för sin infektion och det är verkligen inte billigt med medicin till små valpar!!

Medicinen hon äter kostar 73:-/ dag så kostnaderna för veterinärbesöken och medicinen är uppe i dryga 2700:-hittills!

Caileen innan kamning, bad och klippning.

      
 

På återbesöket på Vettris efter klippningen såg hon mer ut som en liten Wheaten.

     

Tröttmössa efter provtagningarna.

   

Tv mys med husse!

Soffmys!

Caileen och Elvis leker

 

Caileen och Julia

 

Lilla Julia myser med råttan

 

Mys, Caileen och Julia i hundsängen, Chica och Elvis i ena buren och Tindra ovanpå den andra. Mimmi föredrog husse och mattes säng!


Julförberedelserna har kommit igång och huset har adventspyntats med ljusstakar och stjärnor.

Jag har bara ett problem...mina oranga pappstjärnor börjar bli slitna( några är 33 år gamla !) och jag har inte hittat några sådana på affärerna de senaste åren...dessa stjärnor hade vi i mitt barndomshem när jag var liten och jag vägrar modernisera mig och köpa nya.

Om någon hittar ett gammalt lager, hör av er till mig!

 

Adventspyntet är framplockat och Caileen och Chica inspekterar.


Något som också kommit fram eller rättare sagt ner är SNÖN!

Och jisses vilka lyckliga valpar det var som tumlade runt i snön första dagen!!

 


Caileen med snö i skägget.   

Chica och Julia med snö i skäggen.

Så här ser det numera ut när det är promenaddags.

En vän i Amerika frågade om det var Tomtens nya renar som var på träning inför julen!

   

Kommer du inte snart matte så vi får gå ut?!

Geannen Siv skrattade i måndags när hon såg mig komma med alla sex.

Hon påstod att jag såg ut som Cesar Milan fast utan rullskridskor!

Undrar om man kan sätta på sig Mickes gamla miniskidor och bara åka med?

 

Hallen ser ut som ett smärre hunddagis med alla västar och koppel!


Efter morgonpromenaden är det vila för hundarna som gäller, alla väljer ut sin favoritplats att "chilla" på

     

Tindra på en bur, Julia i en säng och Mimmi vräker sig i en hundsäng medan Elvis, Caileen och Chica föredrar golvet.

 

Julia.

 


    

Chica och Elvis i snön förra veckan, det är ju betydligt mer snö nu efter gårdagens snöande.

Micke drog till och med igång snöslungan igår kväll och plogade hundgångar utmed staketet.

 

Caileen älskar att vara ute i snön och busa, igår fick jag tom. spola av all snö på henne.

   

Chica snömonster.

 

Mer chill bilder.

 

Här är det Julia som passar på att gosa i valphusses famn efter middagen.


Nej, nu är det hög tid för lunch här i Larslund.


Ha en riktigt skön dag!


Tjingeling!   

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards