Direktlänk till inlägg 5 februari 2013

Dag 52 och Julia har släppts ut från karantän!

Av Britt - 5 februari 2013 16:25

Halloj igen alla vänner!


Ja då har ÄNTLIGEN Julia släppts ut från karantänen!!!!

I torsdags kväll klockan 19.30 lokal tid fick så äntligen Julia komma ut ur karantänen.

Här är lite bilder på henne tagna ifrån karantänen.

 

Här leker hon i korridoren på karantänen.

Familjen hade sovit med ett gosedjur hemma som hon hade med sig i karantänen.

Alla saker utom själva buren bränns ur smittskyddssynpunkt så hon kunde inte ha några saker med sig ifrån oss.

   


Så här såg det ut när Julia åter igen fick träffa familjen igenefter 28 dagars karantän.

Oj, vad glad hon blev över att träffa lillmatte Hilda igen!!


Bilderna är tagna med mobil och tyvärr kan jag inte ta bort det svarta i mitt bildredigeringsprogram.


Här leker hon med sina nya kompisar i familjen.

Lite avundsjuk är man ju över att de inte har någon snö i Seltjarnarnes!


Hej! vem är du??

Jag är din nya flockkompis!

Vilket konstigt språk du pratar på !

Fast lite Isländska kunde ju Julia härifrån..

Dugleg Stelpa( duktig flicka), Standa,( stå) Flott.( bra) Kom Thu( kom hit)

   

Vilken lång pinne du har??

 

JIHAAAAAAAAA!

Full fart framåt i nya trädgården!


Oh vad roligt för hela familjen att äntligen ha fått hem Julia!

Allt går jättebra enligt matte Anna Maria, lite pepplig är hon med maten men det är ju inte ovanligt för denna ras!

Elvis, Mimmi och Tindra äter ju inte heller alltid frukost..


Här hemma fortskrider Mimmis dräktighet.

 

Här är Mimmi, Chica och Tindra tillsammans och gnager märgben.

 

Mums! Märgben är såååå gott!!


I dag var det så dags för den sista Herpessprutan för Mimmi innan det är dags för valpning om en sisådär 9-11 dagar. Hon brukar valpa på dag 61 ..Ska bli spännande att se vilken dag det blir denna gång!

 

När vi ändå var på plats på Vettris passade vi på att ta två röntgenbilder för att se hur många valpar det faktiskt finns där inne i magen.

Ultraljudet visade ju bara på två ev tre, max fyra valpar.

Dagens röntgen gav ett lite säkrare resultat...

Här ser man skallar och ryggrader på......ja hur många kan DU se??

Skallarna ser ut som små ägg och ryggraderna som fiskben

   

Svaret levereras som sagt var om ca 9-11 dagar.....


 

Dag 52 mage!


Lite hälsningar ifrån de äldre "valparna" har kommit.

ANDI, Tindras brorsa hamnade på familjens spa i söndags.

Husse,Tomas var ju här innan jul och lärde sig klippa och resultatet av den lilla klippkursen blev jättebra!!

 

En annan, lite yngre valp: Chicas brorsa, Charming Casanova var hemma hos Lena och blev klippt även han i söndags.

Fast först var det Mellomys hemma i Karlskoga på lördagskvällen efter badet.

Casanova vill inte mysa med matte eftersom hon har varit " dum" och badat mig! Tacka vet jag husse!!

 

Vadå, jag långhårig?? Ni skämtar??

 

Myser i soffhörnan

   

En bild ifrån pågående klippning.


Även Chica hamnade på trimbordet i helgen, hon och Mimmi badades och fintrimmades lite.

Tog dock inte bilder på själva trimningen.

I morse såg Chica och Elvis ut så här när det försökte tala om för mig att det var hög tid för frukost!

 


Nu tittar även de tvåbenta uppfodrande på mig.....hrmmm middagsdags!


Ja ja bäst att jag avslutar denna rapportering.


 

Ha en riktigt bra tisdagskväll!


Måtte vi snart få sol och värme för nu är vi trötta på snön hälsar Tindra, Chica och Elvis!

 



Tjingeling!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt - 19 maj 2014 18:58


Halloj!! Det var verkligen ett bra tag sedan jag hade lite nytt att skriva om här. Men nu så kan vi berätta att barnbarn nr 2, Tilde, Sonja Brander kommit! Hon föddes den 11 februari klockan 04:01 och vägde 4408g samt var hela 53,5 cm lång. ...

Av Britt - 22 december 2013 20:37


En riktigt God Jul till er alla från oss!

Av Britt - 21 oktober 2013 16:17

Halloj igen alla vänner! Ja då är jag tillbaks på bloggen. Vad har då hänt sedan förra inlägget? Jo, vi( jag och maken) har varit till London på Proms in The Park 2013. Som vanligt en härlig upplevelse, sitta tillsammans med 40 000 andra och ...

Av Britt - 22 september 2013 19:35

Halloj igen!Får blogga ifrån mobilen idag igen.Vi får se hur det går...I dag passade vi på att åka till Charlotta för att gosa lite igen med Elvis och Moas valpar.Valparna har hunnit bli 8 veckor nu och letar nya kärleksfulla hem att flytta till!Här ...

Av Britt - 17 september 2013 14:56

Halloj!Jag har inte dött! Men datorerna och jag är osams, gör ett försök att blogga från mobilen..Nu är Elvis och Moas valpar snart 8 veckor och därmed redo för att flytta till sina nya hem.Det finns både hanar och tikar otingade som gärna vill komma...

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards