Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Britt - 27 mars 2013 07:28

Halloj igen!


Då har det gått ytterligare två dagar i valparnas liv.


Nu är de så stora att gårdagens bad fick ske i det stora hundbadkaret i källaren!

Det är ju full fart i valphagen och ibland trampar man ju lite fel och då luktar man inte så gott tycker matte och husse och luktar man inte gott får man inget gos.


I går kom Kennelkonsulenten, Sickan hit på valptitt och kennelinspektion, det var ju tre år sedan hon sist var här och gosade med Wheatenvalpar så jag tyckte att de inte skulle lukta allt för illa..,

Allt var som det skulle hos oss och hon gav oss godkännande till SKK även denna gång.


Här följer lite filmer ifrån valparnas vardag.


 



 


Här har jag tagit bort alla tidningar och hundsängar ur hagen inför storstädningen och badandet av valparna. Ochtyckte att det var jättekul med en massa ytor!


I morse var vi så här pigga och glada!


Någon som inte är lika vild nu när han är 8.5 månader är Charming Casanova som skickar en hälsning ifrån sin vardag hemma hos sin familj Grahn i Karlskoga.

 

Min familj tycker att jag är VÄRLDENS snyggaste kille, så det så!

 


Vadå? jag torkade ju bara munnen efter jag ätit! Får man inte göra det på sängen??

   

På mattes jobb kan man sitta och kika ut från balkongen och kolla in vad som händer på stan!

Det är jättekul!

Här har jag fått följa med på Ishockey, så här hänger jag på rinken och kollar in hur de sköter sig.

 

Här har jag sportlov i Dalarna.

   
 Här tar jag och lillhusse en svängom.


En som också tog en riktigt svängom igår var Wilma i Hästholmen.

Hon träffade wheatenkillen Herman och hans matte Ann-charlotte, de bor i Ödeshög och enligt Wilmas matte Marianne busade de och lekte i 1.5 timme!!

Det var en trött och skitig Wilma som somnade gott igår kan jag tänka mig!

Så här fin var hon iallafall innan hon träffade Herman, nyklipptoch nybadad!

 

Fina Wilma som snart fyller 7 år!


I dag kommer Djurambulansen i Stockholm till Stenkullaskolans matsal kl 19:00 och berättar om deras verksamhet.Det ska bli jättekul att få höra om deras jobb och få kolla in hur en Djurambulans ser ut.

   

Är det någon bloggläsare som vill komma och lyssna på deras arbete är ni välkomna ni också.

Stenkullaskolans matsal Nyköping klockan 19 alltså.

Enklare fika( kaffe/te och smörgås serveras till en mindre kostnad.

Arrangör är Nyköpings Lokala Kennelklubb.

 

Innan jag åker iväg och köperdet som behövs till fikat, lägger jag upp lite färska bilder på valparna.

Nybadad sover man gott!

 

Så här trötta var vi igår efter badningen.

   

Fast herr Turkos är alltid redo!

           

 

Ha en fortsatt trevlig onsdag!

 

Tjingeling!


Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards