Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Tisdagen den 20 april och klockan är nästan 19

Av Britt - 20 april 2010 18:54

  

Det är inte lätt att försöka gömma sig i valphagen när 15 hungriga valpar letar efter spenar.


Idag kom Mimmivalparnas stamtavlor så nu blev jag 2312:- fattigare.

Det är inte klokt vad pengarna flyger iväg.

I morgon kommer Wilmavalparnas stamtavlor och då ryker ca 3500:- till!!

Det kostar på att vara rashunduppfödare!

Nu börjar förstå vad juristen ifrån SKK pratade om när jag gick på uppfödarkursen.

Alla deltagare som hade hanhundar gratulerade han, eftersom vi tikägare har en massa utgifter i samband med aveln.


I dag kom grANNEn över och hjälpte mig att avmaska alla 15 valparna igen.

Det går åt två personer så man kan hålla koll på vilken hund som fått avmaskningsmedlet, snabbt och effektivt gick det med Annes hjälp, TACK för det Anne!   


  

Wilma på flykt undan alla valpar!

  

Liten valp sover gott på Carinas fot!


Nu ska vi ta och åka iväg till Bibbi för att låna en valplåda, det är tur att man har snälla uppfödarkollegor som ställer upp och i morgon hoppas jag att Agneta och Julia ifrån kennel Connors i Södertälje kommer ner och hjälper mig att fotografera alla valpar...


En skön kväll önskar jag er alla där ute i cyberrymden och i stugorna runt om i landet!


Tjingtjing!!

 
 
Ingen bild

Pia T.

22 april 2010 21:54

Go´kväll Britt ! Kväll i Trollstugan och dagen har varit sval... med snöflingor i regndropparna.Säkerligen samma sak ute hos er i Larslund. Funderar på om juristen på SKK varit en kvinna...skulle då en sådan kommentar ha kommit om grattis till ägare av hanhundar då man inte har samma utgifter i samband med avel! Det kan väl vara sant men ack så mycket man får lära sig av sin/sina tikar och valpar! Spännande, roligt,oroande, väldans jobbigt, alldeles underbart och frustrerande, dyrt och lärorikt! Hoppas att du och Micke tycker att det är värt allt, ni verkar ha ett gäng lyckliga hundar och vi hoppas att alla valpar får hitta hem till hussar och mattar som tar väl hand om sina nya familjemedlemmar och värnar om detta nya lilla liv lika bra som ni verkar göra! Oj vad vi längtar och det närmar sig!! Puss till Isa och tjingtjing till er allihop från Pia och Pelle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt - 19 maj 2014 18:58


Halloj!! Det var verkligen ett bra tag sedan jag hade lite nytt att skriva om här. Men nu så kan vi berätta att barnbarn nr 2, Tilde, Sonja Brander kommit! Hon föddes den 11 februari klockan 04:01 och vägde 4408g samt var hela 53,5 cm lång. ...

Av Britt - 22 december 2013 20:37


En riktigt God Jul till er alla från oss!

Av Britt - 21 oktober 2013 16:17

Halloj igen alla vänner! Ja då är jag tillbaks på bloggen. Vad har då hänt sedan förra inlägget? Jo, vi( jag och maken) har varit till London på Proms in The Park 2013. Som vanligt en härlig upplevelse, sitta tillsammans med 40 000 andra och ...

Av Britt - 22 september 2013 19:35

Halloj igen!Får blogga ifrån mobilen idag igen.Vi får se hur det går...I dag passade vi på att åka till Charlotta för att gosa lite igen med Elvis och Moas valpar.Valparna har hunnit bli 8 veckor nu och letar nya kärleksfulla hem att flytta till!Här ...

Av Britt - 17 september 2013 14:56

Halloj!Jag har inte dött! Men datorerna och jag är osams, gör ett försök att blogga från mobilen..Nu är Elvis och Moas valpar snart 8 veckor och därmed redo för att flytta till sina nya hem.Det finns både hanar och tikar otingade som gärna vill komma...

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards