Direktlänk till inlägg 26 januari 2013

Dräktigheten fortskrider nu är det bara ca 20 dagar kvar.

Av Britt - 26 januari 2013 11:39

Halloj igen alla vänner!


Ja då har ytterligare några dagar förflutit sedan förra inlägget.


Kylan har ju varit envis och morgonpromenaderna har fått kortas ner betydligt de dagar termometern visat på -20 grader!

Hundarna har frusit om tassarna för där hjälper ju inte de tjocka täckena.


Chica är så nyfiken på katten Stisse, varje morgon skyndar hon sig till buren i hallen där han oftast tillbringat natten på en skön vetbädd.

Hrmmm, spännande sak som ligger däruppe och vräker sig i godan ro....


Kom an då katten, gör något så jag kan jaga dig...

När Chica blir allt för närgången förflyttar Stisse sig till köksfönstret, dit upp når ju inte Chica och fortsätter sova.

 

Mimmis mage växer så sakteliga och hon mår jättebra som vanligt. 

Så här såg den ut i morse på dag 42:

Vilostund efter morgonprommisen.

 

Elvis den stora drummeln föredrar att knöla in sig i den minsta buren!!, Tindra ligger ovanpå och Mimmi i hundbädden.

Chica har inte ro att ligga ner utan for runt i huset som vanligt.

Häromdagen hade hon lärt sig att hoppa upp på stora buren i hallen och lyckats välta ner blomkrukan med min fina doftranka som jag fick av uppfödarvännerna när de var här på valptitt sommaren 2010.

Så tyvärr finns den och ytterkrukan inte mer :( 

Det är bara att inse att man inte kan ha saker tillgängliga när man har valpar i huset.


I går kom Wilmas gamla familj ifrån Åby hit en snabbis.

De hade varit till Svalsta och köpt en "kojasäng" till Dante som han sa överlyckligt och självklart kom de hit på lite fika och prat.

Elvis blev som vanligt överlycklig när de kom, han har ju bott hemma hos dem lite nu och då när tikarna löpt så han räknar ju dem som sin andra familj.

Mattias fick sätta sig på giolvet och gosa läääänge med Elvis innan han blev nöjd.

Chica blev överförtjust i Vide som snällt nog lät henne tvätta hans ansikte REJÄLT och LÄNGE!!

Örontvätt

 

Muntvätt

 

Nästvätt

 

Ögontvätt!

Sedan fanns det nog inte ett enda ställe som han inte var renslickad på!


Lilla/ stora goa Dante föredrog att mysa med den stora gosehunden i stället.

Den slickar ju inte på ens ansikte iallafall.

   

Fina Dante!

Storebror Noah, var kvar hemma eftersom han var i skolan.


I eftermiddag är jag bjuden hem till grannen Siv på Afternoon Tea som förutom Te även innebär Champagne, goa ostar och snittar, jo jag tackar!

Precis vad man behöver så här mitt i kalla vintern!

Lite värmande champagne!!

 



Micke stackarn får stanna hemma med alla hundar och njuta av lugnet i huset....

Jag borta och båda ungdomarna borta och tre nya historiatidningar att läsa!

Kanske är det inte så synd om honom trots allt?


Nu är det hög tid att äta lite lunch.

 

Va, hörde jag ordet MAT undrar Elvis??


Ha en fortsatt trevlig helg!


Tjingeling i kylan!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt - 19 maj 2014 18:58


Halloj!! Det var verkligen ett bra tag sedan jag hade lite nytt att skriva om här. Men nu så kan vi berätta att barnbarn nr 2, Tilde, Sonja Brander kommit! Hon föddes den 11 februari klockan 04:01 och vägde 4408g samt var hela 53,5 cm lång. ...

Av Britt - 22 december 2013 20:37


En riktigt God Jul till er alla från oss!

Av Britt - 21 oktober 2013 16:17

Halloj igen alla vänner! Ja då är jag tillbaks på bloggen. Vad har då hänt sedan förra inlägget? Jo, vi( jag och maken) har varit till London på Proms in The Park 2013. Som vanligt en härlig upplevelse, sitta tillsammans med 40 000 andra och ...

Av Britt - 22 september 2013 19:35

Halloj igen!Får blogga ifrån mobilen idag igen.Vi får se hur det går...I dag passade vi på att åka till Charlotta för att gosa lite igen med Elvis och Moas valpar.Valparna har hunnit bli 8 veckor nu och letar nya kärleksfulla hem att flytta till!Här ...

Av Britt - 17 september 2013 14:56

Halloj!Jag har inte dött! Men datorerna och jag är osams, gör ett försök att blogga från mobilen..Nu är Elvis och Moas valpar snart 8 veckor och därmed redo för att flytta till sina nya hem.Det finns både hanar och tikar otingade som gärna vill komma...

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards