Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Britt - 11 augusti 2010 19:41

Då var det dags för Mindy, Wibrimic´s Always On My Mind att bli klippt.

Och jag förstod verkligen vad matte Britt-Louise menade när hon sa att hon var långhårig när jag fick se henne med egna ögon...

Hon såg ut som en Briard eller nå´t!

  Jo det finns en Wheaten där under all päls!!

  Hmmm det luktar syster och mamma här...   Mindy hälsar på syrran Tindra och Elvis.

När hon sniffat runt i sitt gamla hem en stund var det dags för kamning innan det var baddags, och snacka om överraskning...två små ynka tovor på skägget det var allt jag behövde reda ut.

Så välskött päls har jag inte sett på någon valp tidigare!

Matte kan verkligen det där med kamning!

MVG i pälsvård till matte!

När jag kammat genom hela Mindy och ryckt bort öronhåren så var detta allt som var löst! Inte mycket att gnälla över...    Det här var nästan den enda gången hon satt ner på trimbordet.

Under hela tiden hon blev klippt stod hon fint, vilken vältränad tjej!! Mycket päls var det!

Efter badningen åkte vi iväg till Charlotta som lovat hjälpa till att klippa Mindy eftersom jag aldrig klippt en tjockpälshund tidigare.

Först blev det lek med moster Moa innan det var dags för klippningen.

  Så här fin blev hon efter klippningen, och OJ vad hon är lik sin mamma Mimmi!

  Mimmi 5.5 månader BIS valp i Nyköping 2 mars 2008.


Nu tillbaks till Mindy...

När klippningen hos Charlotta( och lekstunden med Moa) var avklarad åkte vi hem till Larslund igen för att fortsätta leka med syrran Tindra och halvbrorsan Elvis och som de lekte!!

    kom igen då bruden....   Elvis och Mindy i full lek..

Innan vi åkte hem till matte och husse i Norrköping var det lite träning inför kommande utställningar.

Ska man stå så här??? Nja...    Så här då?? Nä inte det heller???   Men nu då?? Börjar det likna något eller??

Nä nu skiter jag i det här, ta bort snöret jag har runt huvudet valpmatte så är du snäll!

  Blä, nu räcker jag ut tungan åt fotografen Anne och ber att få åka hem till husse och matte tack...


Vi skickar en stor hälsning till Britt-Louise och Tommy i Norrköping och tack för den vackra blomman, vi ses den 22a på Himmelstalund!


Tjingeling!





Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Ovido - Quiz & Flashcards