Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Ja se det snöar, ja se det snöar det var ju roligt??? hurra???

Av Britt - 10 november 2010 07:23

God morgon alla vänner där ute i snön!


Ja så var det då dags för årets stora snökaos!


Eftersom jag var smart nog att åka och handla i måndags slapp jag ge mig ut på vägarna i går.

Har förvisso fått nya dubbade vinterdäck som min älskade man köp åt mig men varför ge sig ut i kaoset om man inte måste?

I lördags när jag åkte upp till Västberga för att vara på klippkursen, var det en man som körde ut på motorvägen framför mig och han fick en rejäl sladd och for fram och tillbaks över vägen, som tur var körde jag i mittfilen och inga bilar körde i ytterfilen så jag kunde styra över dit.

Men man kan ju "kissa" på sig för mindre!


I går kom så den utlovade snön!

Elvis och Tindra hade jätteroligt och busade runt en massa i snön medan vi skottade snö för första gången i år( lär väl tyvärr inte vara den sista heller?)

Jag passade på att sy tre varma täcken till taxkompisarna under dagen så nu kommer de synas i skogen och hålla sig varma när det snöar.


Kvällen tillbringade vi framför tvn i olika poser.....

  Tindra och Elvis på fårskinnet   Mimmi i soffan   Tindra och Elvis   igen   Tindra och Elvis sover gott..   Elvis i biabädden under bordet   tindra på fårskinnet   Elvis sover gott   Mimmi på soffan..


Husse och matte satt i tv foröljerna och slappade, vi fick inte plats varken i biabädden eller på fårskinnet ;)


Nu väntar hundarna på att få gå morgonrundan, så här ser det ut just nu ute.

  Så det är läge för varma kläder idag!


Ha det så bra och kör försiktigt om ni måste ut på vägarna!


Tjingeling



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt - 19 maj 2014 18:58


Halloj!! Det var verkligen ett bra tag sedan jag hade lite nytt att skriva om här. Men nu så kan vi berätta att barnbarn nr 2, Tilde, Sonja Brander kommit! Hon föddes den 11 februari klockan 04:01 och vägde 4408g samt var hela 53,5 cm lång. ...

Av Britt - 22 december 2013 20:37


En riktigt God Jul till er alla från oss!

Av Britt - 21 oktober 2013 16:17

Halloj igen alla vänner! Ja då är jag tillbaks på bloggen. Vad har då hänt sedan förra inlägget? Jo, vi( jag och maken) har varit till London på Proms in The Park 2013. Som vanligt en härlig upplevelse, sitta tillsammans med 40 000 andra och ...

Av Britt - 22 september 2013 19:35

Halloj igen!Får blogga ifrån mobilen idag igen.Vi får se hur det går...I dag passade vi på att åka till Charlotta för att gosa lite igen med Elvis och Moas valpar.Valparna har hunnit bli 8 veckor nu och letar nya kärleksfulla hem att flytta till!Här ...

Av Britt - 17 september 2013 14:56

Halloj!Jag har inte dött! Men datorerna och jag är osams, gör ett försök att blogga från mobilen..Nu är Elvis och Moas valpar snart 8 veckor och därmed redo för att flytta till sina nya hem.Det finns både hanar och tikar otingade som gärna vill komma...

Presentation


Välkommen att följa vår vardag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

TRANSLATE THE BLOG HERE!


Skapa flashcards